بزرگترین مسابقات بین‌المللی دوچرخه سواری ایتالیا هم تحت تاثیر ویروس کرونا به تعویق افتاد.

مسابقات جیرو دی ایتالیا هم به تعویق افتادبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع ویروس کرونا ورزش جهان را تحت‌الشعاع قرار داده و رویداد‌های ورزشی یکی پس از دیگری لغو یا به تعویق می‌افتند.

اکنون از ایتالیا خبر می‌رسد که بزرگترین رویداد دوچرخه سواری این کشور، موسوم به «جیرو دی ایتالیا» هم بخاطر شیوع ویروس کرونا در اروپا به تعویق افتاد؛ زیرا مجارستان، کشوری که قرار بود تور امسال از آنجا آغاز شود، بخاطر شیوع این ویروس مرگبار اعلام وضعیت اضطراری کرده است.

این مسابقات معتبر قرار بود در تاریخ ۹ ماه مه در بوداپست، پایتخت مجارستان شروع و ۳ مرحله از آن در این کشور برگزار شود و سپس بقیه مراحل در خاک ایتالیا پیگیری شود. قرار بود امسال جیرو دی ایتالیا در تاریخ ۳۱ ماه مه به پایان برسد.

این در حالی است که برگزارکنندگان، این رویداد را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداختند و عنوان کردند که تا قبل از ۳ آوریل هیچگونه برنامه‌ریزی مجددی صورت نخواهد گرفت.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ای گفتند: "در واکنش به گسترش ویروس کرونا دولت مجارستان وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

"این امر برگزاری رویداد‌های جمعی را ممنوع و ساماندهی رویداد‌های بین المللی را غیرممکن می‌کند.

"همه طرف‌ها توافق کردند که مصمم هستند که با هم تلاش کنند تا بتوانند جیرو دی ایتالیا را در زمان دیگری از مجارستان شروع کنند.

"تاریخ جدید زودتر از تاریخ ۳ آوریل اعلام نخواهد شد و فقط پس از مشورت با نمایندگان ذیصلاح دولت ایتالیا، مقامات محلی و منطقه‌ای و مؤسسات ورزشی ایتالیایی و بین‌المللی تاریخ بعدی مشخص خواهد شد. "

در حال حاضر درمجارستان ۱۹ مورد مبتلا به کرونا تایید شده است، در حالی که ایتالیا با ۱۵ هزار و ۱۱۳ نفر و بیش از یک هزار کشته، بدترین کشور اروپایی از این لحاظ است.
حداقل ۱۳۹ هزار نفر در سراسر جهان به کوید ۱۹ مبتلا شده‌اند، که بیش از ۸۰ نفر از این افراد اهل کشور چین هستند.


بیشتر بخوانید: ورزشکارانی که تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار