مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از به کار بخش الکترونیک دهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان خبر داد.

منصور کوهی رستمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی بخش الکترونیک کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

او تصریح کرد: این جشنواره به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع)، به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت برگزار می‌گردد.

کوهی رستمی افزود: باتوجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در استان و همچنین استفاده از اوقات فراغت افراد به ویژه خانواده ها، دبیرخانه نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و امکان شرکت خانواده‌ها را در بخش الکترونیک فراهم کرده است.

کوهی رستمی اظهار داشت: خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ببرند.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه (س) در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد (ع)، در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به نحوه شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ادامه داد: این جشنواره در ۳ بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در ۲ بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود.

منصور کوهی رستمی اذعان داشت: در این جشنواره، بخش کودک در ۳ قالب مسابقه نقاشی، فعالیت گروهی، پویش کتابخوان؛ بخش نوجوان به ۴ شیوه «ترسیم نقاشی»، «مسابقه ۴ گزینه‌ای»، «فعالیت‌های گروهی» و «پویش کتابخوان» و در رده سنی بزرگسالان نیز مشارکت به شیوه‌های «مسابقه ۴ گزینه‌ای»، «پویش کتابخوان» و «داستانک نویسی» امکان پذیر است.

او با دعوت از اقشار مختلف مردم استان برای شرکت در این جشنواره و همچنین استفاده بهینه از اوقات فراغت گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۹ خرداد ۱۳۹۹برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.