حریرچی گفت:اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا با همکاری مردم رابطه مستقیم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ایرج حریرچی،معاون وزیر بهداشت روز شنبه درحاشیه بازدید از بیمارستان فرقانی قم، با اشاره به این‌که با اقدام‌های صورت گرفته و همکاری مردم، کاهش نسبتا اندکی در ورودی بیمارستان‌ها داریم؛ اظهار کرد: با شلوغی که امروز در قم دیدیم؛ ممکن است، شاهد اوج‌گیری بیماری باشیم.

او تاکید کرد:اگر مردم رعایت کنند، بیماری کرونا ویروس کاهش می‌یابد، ولی این اتفاق نیفتد ، شاهد اوج‌گیری بیماری درکشور خواهیم بود.

حریرچی  با بیان این که اجرای موفق طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا با همکاری مردم رابطه مستقیم دارد، افزود: ۲ اقدام اصلی؛ جداسازی بیماران و افراد مشکوک و به حداقل رساندن تماس‌های اجتماعی است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد:کسانی که بیماری کرونایشان ثابت شده  و یا مشکوک هستند یعنی تب، تنگی نفس و سرفه دارند این‌ها یک خانواده خودشان و دوم اینکه دیگران را مبتلا نکنند و این  با ۱۴ روز ایزولاسیون و دوری از دیگران ممکن است.

حریرچی بیان کرد:افرادی که هیچ علامتی ندارند بر خلاف گذشته فعلا باید از دست دادن، روبوسی، تجمعات، دید و بازدید‌ها دوری کنند، نکته مهم این است که ما نگران عید هستیم درست است ما عید داریم، اما دید و بازدید نباید داشته باشیم و بتوانیم این تماس‌ها را کاهش دهیم.

او تاکید کرد: از کسانی که علائم سرفه، تب و تنگی نفس دارند، خواهش می‌کنم، خودشان را ایزوله کنند و مراقب باشند، خانواده آن‌ها مبتلا نشوند و افرادی که هیچ علامتی ندارند نیز تماس‌های غیرضروری خود را به حداقل برسانند.

حریرچی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در شهر قم گفت: تشکر دیگر ما از روحانیون است؛ در همین بیمارستان ۱۵۰ روحانی ارائه خدمت کرده و از همراهی مریض تا نظافت را انجام می‌دهند و ما قدردان آنان هستیم.

او گفت:دکتر غدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که ایشان به همراه دو نفر از معاونینشان هم مبتلا به کرونا بودند  بر این بیماری غلبه کردند و ما امیدواریم با همکاری مردم قم و پیوستن آن‌ها همراه با سایر مردم ایران به بسیج ملی مبارزه با کرونا و ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و ثبت علائم خودشان که با پاسخ همکاران بهداشتی و درمانی من مبنی بر ارجاع آن‌ها اگر علائمی داشته باشند به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها توام خواهد بود اقدام کنند.


او با بیان این که قم یکی از کانون‌های اولیه بود  عنوان کرد:خوشبختانه الان در داخل قم کنترل مناسبی انجام شده است و اماکنی که تجمعات زیاد بود به میزان زیادی تجمعات کاهش پیدا کرده است البته من امروز که بازار را دیدم مقداری از لحاظ شلوغی نگران کننده بود که ممکن است دوباره اوج بگیرد که خواهش می‌کنم مردم رعایت کنند.

حریرچی با اشاره به مشکلات در زمینه کمبود ماسک و دیگر تجهیزات گفت: مصرف ۲۰ برابر شده است و بسیاری از کارخانه‌ها خط تولید را تغییر داده‌اند و از خارج کشور واردات صورت گرفته‌است، اما حد اکثر تلاش می‌کنیم، پرسنل در معرض کمترین آسیب باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
باز هم ملت متهم و مجرم است.!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام
من کارمند بانک هستم ، مردم اصلا مراعات مسائل بهداشتی را نمیکنند ، بغل هم روی صندلیهای آلوده انتظار بدون فاصله مینشینند، حتی پشت کیوسک هم که میایند دست ولباسشان را کامل به شیشه و.... میمالند.
محیط بانکها فوق العاده خطرناک هستند .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
یکی نیست به اینا بگه خودشون جدی گرفتن که مردم جدی بگیرین حداقل قرتطینه نمیکنید بازارو را تعطیل کنید که مردم جمع نشن
آخرین اخبار