ترفع آخرین تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی را برای مقابله با شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه درباره آخرین اقدام‌های انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا گفت: ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی از یکم اسفند ماه آغاز شد و با گذشت زمان این ضد عفونی شکل و برنامه منظم تری پیدا کرد تا جایی که در حال حاضر در کنار ضد عفونی شبانه روزی ناوگان اتوبوسرانی، اتوبوس‌ها در طول روز در ابتدا و انتهای مسیر نیز ضد عفونی می‌شوند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: برای مقابله با شیوع کرونا اطلاع رسانی خوبی انجام شد و نزدیک به ۲۰ هزار پوستر جهت آگاهی بخشی رانندگان و مسافران در محیط داخلی اتوبوس‌ها نصب شد.

ترفع ادامه داد: با همکاری که با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران داشتیم کار نظافت و ضد عفونی تمامی ایستگاه‌های اتوبوس به شکل دوره‌ای از سوی این نهاد در حال انجام است و تلاش کردیم شکل نظافت‌ها به گونه‌ای باشد که در سرویس دهی ما اخلال ایجاد نشود.

او بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد کاهش مسافر داشتیم، اما شهروندان بدانند انتشار یک تصویر از شلوغی داخل اتوبوس به معنی بسط آن به تمامی اتوبوس‌های شرکت واحد نیست و خواهش من از شهروندان این است که اگر آن‌ها در زمان سوار شدن به یک اتوبوس با ازدحام جمعیت مواجه شدند از سوار شدن به اتوبوس خودداری کنند، زیرا برنامه ریزی ما به گونه است که در بازه زمانی کوتاه اتوبوس به ایستگاه‌ها اعزام تا مانع از ازدحام و تراکم جمعیت شوند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: هزینه‌های اتوبوس‌ها در بخش خصوصی با راننده آن یا با شرکت طرف قرار داد است و بسیاری از آن‌ها یارانه‌ای نیز از ما دریافت نمی‌کنند و این احتمال وجود دارد که تعدادی از این ناوگان ها در شرایط کنونی سرویس دهی نداشته باشند و ما به طور حتم با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

ترفع ادامه داد: برخی از شهروندان گلایه داشتند مبنی بر این نکته که پس از ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی هنوز آثار کثیفی بر بدنه داخلی اتوبوس دیده می‌شود که باید اعلام کنم همکاران من کار ضد عفونی فضای داخلی اتوبوس را انجام می‌هند و این فرآیند گند زدایی از سطح انجام می‌شود و این شکل ضد عفونی با صفر شویی اتوبوس متفاوت است.

او بیان کرد: برای سنجش سلامت رانندگان ناوگان شرکت واحد تب سنج‌های دیجیتال تهیه شده است و در زمان شروع به کار حرارت بدن‌های سنجیده می‌شود، اما در حوزه بخش خصوصی هنوز نتوانستیم تجهیزات مورد نیاز را تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهیم، اما نکته قابل توجه این است که نظارت بر سلامت آن‌ها با استفاده از شیوه نامه‌ها انجام می‌شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار