مؤذن مسجدی در کویت پس از شیوع کرونا، عبارتی خاص را به اذان اضافه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره مباشر، کاربران شبکه‌های اجتماعی روز گذشته تصاویری ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که صدای مؤذن یک مسجد را در کویت پس از شیوع کرونا نشان می‌داد.

در ویدئوی پخش شده در شبکه‌های اجتماعی، مؤذن مسجد با افزودن عبارت «الصلاة فی بیوتکم» (در خانه هایتان نماز بخوانید) اذان خود را به پایان می‌برد.

به نوشته الجزیره، این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت اوقاف کویت روز جمعه تصمیم گرفت خطبه و نماز جمعه در مساجد را تا اطلاع ثانوی به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل کند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنا به دستورات طرف‌های بهداشتی در کشور و بر اساس نظر هیئت فتوا در این وزارتخانه، تصمیم بر آن شد تا نماز جمعه و خطبه خوانی از امروز تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

در این بیانیه همچنین آمده است نماز جمعه در صورت شیوع یک بیماری همه گیر از مسلمانان ساقط می‌شود و به همین خاطر از شهروندان خواسته می‌شود تا (بجای نماز جمعه) در خانه خود نماز ظهر اقامه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
بهترین کار ممکنه را کردهاند مانمیتوانیم از کشور مسلمان نشین با سابقه هزار ساله وآن همه نعمت وثروت خدادای ایراد بگیریم من ۱۰ سال کویت بودم میدونم مسلمانی یعنی چه آفرین کویت آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
چیزی اضافه نشده، از صدر اسلام بوده این عبارت . هروقت عذری موجه برای عدم اقامه نماز در مسجد بود، میگفتن الصلاه فی بیوتکم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
فقط مونده بود دست تو اذان ببرن..خدا همه مون رو هدایت کنه.دقت کنید حتی بی دینها هم دنبال کسی میگردن که نجاتشون بده.بهترین زمان واسه یکدل شدنه..اللهم عجل لولیک الفرج(آمین)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
از جمله شرایط نماز جمعه بصورت جماعت اقامه کردن آن است و باید تعداد افراد آن حداقل پنج نفر باشد که یکی از آنها امام است و در غیر اینصورت نماز جمعه باطل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
مگه عهد دقيانوسه
خب از تلويزيون خطبه ها رو زنده گوش بدن و طبق آداب نماز جمعه هم نماز بخونن
Iran (Islamic Republic of)
تینار
۰۱:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
شوخی می کنید نماز جمعه باید به جماعت خونده بشه و صف های بهم پیوسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
باهوش نماز جمعه را نمی شود فرادی اقامه کرد حداقل پنج نفر با امام باید باشند
آخرین اخبار