اتحادیه جهانی علمای مسلمان در فتوایی برگزاری نماز جمعه و جماعت در همه کشور‌هایی درگیر ویروس کرونا را باری جلوگیری از شیوع این ویروس تعلیق کرد.

اتحادیه جهانی علمای مسلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزنامه القدس العربی، اتحادیه جهانی علمای مسلمان به دلیل نگرانی‌ها از گسترش شیوع ویرویس کرونا در با دادن فتوای جدید برگزاری نماز جمعه و جماعت در همه کشور‌هایی که در آن این ویروس شیوع پیدا کرده است را تعلیق کرد.

بر اساس فتوای این اتحادیه تعلیق نماز‌های جمعه و جماعت تا زمان کنترل بیماری همه گیر و عبور از مرحله گسترش و خطر بنا به ارزیابی مقامات علمی مربوطه ادامه خواهد یافت.

در فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان آمده است: «با توجه به سرعت بالای انتقال ویروس کرونا، همه جلسات و اجتماعات می‌تواند فرصت و منشا احتمالی برای انتقال ویروس، بیماری و ایجاد خطر باشند. قرآن کریم جان‌ها را از قرار گرفتن در معرض آنچه موجب هلاکت آن است منع می‌کند و برعکس به احسان و نیکوکاری که خداوند دوست دارد و برای بندگانش راضی است سفارش می‌کند.»


بیشتر بخوانید


در این فتوا آمده است: «معنای ‏‏ "لاضرر و لاضرار فی الاسلام" که حدیث نبوی است، چنین می‌شود که در اسلام جایگاهی برای‏‎ ‎‏زیان رساندن به کسی نیست و نیز اجازه نمی‌دهد کسی در صدد آزار و زیان دیگری‏‎باشد. در شرایط کنونی و در سایه احتمال واقعی و جدی خطر‌های فوق الذکر طبق قانون برپایی نماز‌های جمعه و جماعت الزامی و مجاز نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار