رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: شمار قربانیان مسمومیت با الکل در استان فارس به ۳۱ نفر رسید.

محمد جواد مرادیان رییس اورژانس فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: متاسفانه ۲۶۴ نفر در استان فارس به دلیل مصرف الکل طی چند روز اخیر مسموم و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

او افزود: ۱۹۷ نفر از مراجعان در شیراز و ۵۴ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.

مرادیان از مرگ ۳۱ نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد.

او بیان کرد:تعداد ۲۷ نفر در شیراز و چهار نفر در شهرستان ها فوت شده اند.

مرادیان همچنین تعداد مراجعه کنندگان مسمومیت با الکل در شهرستان جهرم را ۱۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ نفر جان باختند ۷ نفر در بستری و ۲ نفر نیز ترخیص شده اند.

مرادیان با بیان اینکه این افراد توسط اورژانس یا خود معرف به مراکز درمانی استان منتقل شدند، اظهار داشت: مصرف خوراکی الکل و ورود آن به معده نقشی در از بین بردن ویروس کرونا ندارد.

رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه با توجه به افزایش تعداد مصرف کنندگان الکل متانول برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا و خطرات استفاده از آن، گفت: متانول در رده ترکیبات ضد عفونی کننده نیست و افراد به دنبال ضد عفونی کردن دست ها، اشیاء و سطوح ممکن است به اشتباه از این نوع الکل یا به اصطلاح الکل صنعتی استفاده کنند که بسیار سمی بوده و هنگام تماس با پوست، جذب بدن شده و می‌تواند عوارضی همچون کوری، مشکلات کلیوی و حتی مرگ شود.

مرادیان ضمن توصیه به مردم برای رعایت مسائل بهداشتی در شرایط فعلی، خواستار تهیه مواد ضدعفونی از منابع معتبر فروش شد و گفت: شهروندان نباید در این شرایط حساس به دام سودجویان بیفتند ضمن آنکه توصیه می‌شود مردم اخبار را از مجازی رسمی و معتبر دنبال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار