مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در هفته گذشته شاخص کل بازار بورس در تالار بورس منطقه‌ای استان نزدیک به ۳۵ هزار واحد افزایش یافت.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، از کاهش شاخص بورس و فرابورس در استان خبر داد و افزود: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازار بورس ۳۴ هزار و ۹۵۴ واحد افزایش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۵۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۳۳۷ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۶ هزار و ۷۶۷ واحد رسید.

او علت کاهش شاخص سهام در بازار بورس استان را شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش قیمت جهانی نفت و فلزات اساسی و پرهیز مردم از حضور در تجمعات عنوان کرد.


جوادی اظهار کرد: در هفته گذشته افزون بر ۱۰۴ میلیون و ۹۸۰ هزار برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش ۹۲۷ میلیارد و ۸۳۲ میلون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۶۰ درصد آن مربوط به فروش و بقیه آن خرید بوده است.


او ادامه داد: در طول هفته در تالار ارومیه ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از ۲۹۱ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت بورسیران بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۱۹ درصد به خود اختصاص داد.

 

انتهای خبر/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.