فرامرز کوچکی‌زاد رئیس انجمن آثار و مفاخر بندرانزلی بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.

در گذشت رئیس انجمن آثار و مفاخر بندرانزلیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: فرامرز کوچکی‌زاد پژوهشگر و رئیس انجمن آثار و مفاخر بندرانزلی پس از سال‌ها تلاش در راه فرهنگ و آموزش بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست.

او افزود: این پژوهشگر ۲۶ آبان ۱۳۲۸ در شهر رشت به دنیا آمد و در رشته‌های علوم تجربی، فیزیک و مهندسی کشاورزی تحصیل کرد وسال‌ها به عنوان دبیر به آموزش فیزیک به نوجوانان شهر ساحلی انزلی پرداخت و در کنار آن به کار‌های پژوهشی و نگارش کتاب در زمینه‌های مختلف مشغول بود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: آثار متعددی از فرامرز کوچکی‌زاد در زمینه گیلان‌شناسی، معرفی مفاخر، موسیقی، آموزش و پرورش کودکان استثنایی، فیزیک و کشاورزی منتشر شده است.

قاسم مصفا افزود: غار‌های استان گیلان، گردشگری کامل در گیلان، پوشاک در گیلان، بازار‌های گیلان، فرهنگ عامه مردم گیلان، پیدایش شهر رشت و بررسی نامواژه محلات رشت نامگذاری و وجه تسمیه آبادی‌های گیلان از جمله آثار به جای مانده از زنده یاد کوچکی زاد است.

او در پایان تصریح کرد: انجمن مفاخر شهرستان انزلی شهریور ماه سال ۱۳۹۷ به ریاست فرامرز کوچکی زاد شروع به کار کرد.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.