در این گزارش نگاهی انداخته شده به تعدادی از برترین محصولات دنیای فناوری که در سال ۹۸ گذشته معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستگاه‌های فناوری مختلفی در سال ۹۸ به جهان معرفی شد که توجه بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان دنیای فناوری را به خود جلب کرد. می‌توان گفت سال ۹۸ نقطه عطفی در صنعت فناوری بود چرا که مسیر‌های کلیدی زیادی برای رشد آینده در این سال کشف شد و علاقه‌مندام دنیای فناوری را شگفت‌زده کرد.

برخی از این محصولات ارزش شناخت و یادآوری را با خود به همراه می‌برند. این دست‌آورد‌های دنیای فناوری توانستمد تا در‌های جدیدی را در دنیا باز کنند. در این گزارش سعی شده تا نگاهی بر بهترین محصولاتی که در حوزه فناوری سال ۹۸ معرفی شده است انداخته شود. در این بین توضیحی برای شناخت بهتر این محصولات نیز قرار داده شده است.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید

در بین تمامی دسته بندی محصولات فناوری سال ۹۸، سعی شده تا مهم‌ترین‌ها و پرکاربردترین‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا کاربران نگاه واضح‌تری به دنیای فناوری داشته باشند. حوزه فناوری شامل دسته‌بندی وسیعی است که از تلفن‌های همراه تا هوشمندسازی شهر با هوش مصنوعی را شامل می‌شود. در اینجا تنها دسته‌هایی قرار گرفته‌اند که مخاطبین می‌توانند در زندگی روزمره با آن‌ها در تماس باشند و این محصولات را مورد استفاده قرار دهند.


فناوری‌ها و نمایشگر‌های خانگی

دو دستگاه تلویزیون وجود داشتند که توانستند بازار سال ۹۸ را بسازند. در ادامه موفقیت سال پیش سری تلویزیون‌های TCL 6 Series توانست با ارتقا در کیفیت رنگ‌ها و پردازش باری دیگر موفقیت کسب کند. این دستگاه تلویزیون خانگی یک محصول با قیمت مناسب است که کیفیت بالایی را در اختیار خریداران می‌گذارد. در سوی دیگر تلویزیون LG OLED B9 حضور دارد که برای تلویزیون‌های نازک بسیار مناسب است. در ادامه به برخی دیگر از نمایشگر‌ها و تلویزیون‌های خانگی می‌پردازیم.

استریمر Ruko

این دستگاه به خریداران خود کیفیت 4K و HDR را در یک بسته کوچک با قیمتی کم پیشنهاد می‌کند. رابط کاربری ساده و جداب آن نیز باقی محصولات رقیب خود را با مشکل مواجه می‌کند. محصول Roku بسیار سریع است و کیفیت بسیار بالایی دارد. تنها ایراد وارده به این دستگاه سادگی بیش از اندازه آن در برخی قسمت‌ها است که امکان دارد پس از مدتی دل زدگی به وجود آورد.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


نمایشگر Samsung Odyssey G9

این مانیتور ۴۹ اینچ پهنا دارد، یعنی تقریبا به اندازه یک تلویزیون بزرگ، البته طول کشیده و خمیده مانیتور باعث می‌شود تا مانند یک تلویزیون ۵۰ اینچ، جاگیر نباشد و به راحتی بر روی یک میز کامپیوتر اندازه متوسط، جا شود. اودیسه G9 از پنل QLED استفاده می‌کند. رزولوشن 1440p، زمان پاسخگویی ۱ میلی‌ثانیه و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی تا ۲۴۰ هرتز، از مشخصات فوق‌العاده این مانیتور هستند. البته سامسونگ دو ویژگی اختصاصی گیمینگ نیز به مانیتور خود افزوده است، این دو ویژگی پشتیبانی از FreeSync 2 کارت‌های گرافیک AMD و G-Sync کارت‌های گرافیک NVIDIA است.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


تلویزیون LG OLED 8K

امسال یکی از محصولات قابل توجه در بخش لوازم صوتی و تصویری خانگی، تلویزیون اولد 8K ال‌جی بود. این تلویزیون با نام ZX در اندازه‌های بزرگ ۷۷ و ۸۸ اینچ تولید شده و تعریف جدیدی از تلویزیون 8K را ارائه می‌دهد. به کمک هوش مصنوعی و پردازنده α9 Gen 3، تصاویر این تلویزیون، به شدت واضح، جذاب و تماشایی است و هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. دستیار صوتی یکپارچه تقریبا نیاز به ریموت کنترل را از بین می‌برد، با دستورات صوتی می‌توان بین منو‌ها، برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف جابه‌جا شد و به آسانی از تلویزیون استفاده کرد.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


محصول جدید شرکت اپل Apple TV 4K

کاربرانی که قادرند مبلغ بیشتری را خرج کنند و یک استریمر کامل را می‌خواهند می‌توانند از بهترین دستگاه اپل در سال ۹۸ استفاده کنند. استریمر Apple Tv 4K یکی از برترین دستگاه‌ها برای نمایش‌ دادن ویدیو‌ها به صورت آنلاین است که با کیفیت بالا تصاویر را در اختیار کاربران می‌گذارد. این دستگاه نه تنها قدرت استریم بالایی دارد بلکه یک ریموت کنترل قوی به همراه Siri را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. نکته جالب آن است که این دستگاه تنها ۳۰ دلار از مدل غیر 4K گران‌تر است.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


تلویزیون LED 8K شرکت سونی

شرکت سونی نیز با فناوری LED یک تلویزیون قابل توجه و باکیفیت 8K را تولید کرده که در دو اندازه ۷۵ یا ۸۵ اینچ به فروش می‌رسد. این تلویزیون از HDR پشتیبانی می‌کند و دارای فناوری Frame Tweeter این شرکت است. با این قابلیت، فریم تلویزیون برای بهبود صدای خروجی از لرزش استفاده می‌کند. پشتیبانی از اپل HomeKit، آمازون الکسا و دستیار صوتی گوگل از جمله مواردی است که کار با این تلویزیون را آسان می‌کند.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


تبلت و لپ‌تاپ‌های مهم سال ۹۸

دو تا از برترین لپ‌تاپ‌ها بدون شک HP Spectre x360 13 و Microsoft Surface Pro 7 بودند. عنوان اول با قدرت باتری بالا توجه‌ها را جلب می‌کرد و دیگری برترین لپ‌تاپ تبلت محور در بازار است. چنین محصول‌هایی در سال ۹۸ زیاد معرفی شد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

دستگاه Dell XPS 13

تقریبا غیر ممکن است که نکته منفی درباره این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی پیدا کرد. شرکت دل توانسته تا ایرادات اصلی دستگاه‌های خود را در این محصول برطرف کند. این شرکت همچنین با طراحی یک دوربین وب‌ ۲ میلی‌متری شگفتی خریدارانش را برانگیخته است. تنها چیزی که ممکن است باعث شود کاربران اقدام به خرید این محصول نکنند قیمت بالای در نظر گرفته شده برای آن است. لپ‌تاپ سال ۹۸ دل از یک صفحه نمایش 4K با قابلیت پشتیبانی از لمس بهره‌مند است که در کنار صفحه کلید فوق‌العاده آن یک تجربه خوب و سریع را در تایپ کردن به کاربران ارائه می‌دهد.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


لپ‌تاپ زیبای Lenovo ThinkBook Plus

لپ‌تاپ جدید و متفاوت ThinkBook Plus دارای یک طرح معمولی لپ‌تاپ با نمایشگر ۱۳ اینچی، پورت‌های مورد نیاز و صفحه کلید است. اما زمانی که لپ‌تاپ بسته می‌شود، نمایشگر ۱۰.۵ اینچی e-ink بر روی لپ‌تاپ وجود دارد که کارکرد‌های فروانی خواهد داشت. نمایشگر e-ink یا جوهر الکترونیکی یک نوع صفحه نمایش سیاه و سفید برای خواندن اسناد، اطلاعات یا کتاب است.

با این نمایشگر می‌توان اطلاعات تقویم، اسناد مختلف، کتاب‌های مختلف را مطالعه کرد، در واقع لپ‌تاپ در حالت بسته، به یک کتاب‌خوان تبدیل می‌شود. همچنین با استفاده از قلم مخصوص می‌توان بر روی این نمایشگر اطلاعاتی را یادداشت کرد. این نمایشگر حتی به برنامه کیندل ویندوز نیز متصل می‌شود که با آن می‌توان به مجموعه زیادی از کتب در موضوعات مختلف دسترسی داشت.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


محصول جدید شرکت Acer دستگاه Concept D 7 Ezer

یکی از خلاقانه‌ترین محصولات ۹۸ Concept D 7 Ezer است. نمایشگر این لپ‌تاپ جدا شده و با پایه خاصی که دارد، به یک تبلت تبدیل می‌شود، خود این تبلت برای انجام کار‌های مختلف از جمله طراحی بسیار مناسب است. در واقع ایسر یک لپ‌تاپ ترکیبی با روشی جدید تولید کرده است.نمایشگر ۱۵.۴ اینچی با کیفیت 4K با پایه حالت پذیر هم به صورت یک لپ‌تاپ معمولی و یا به عنوان یک تبلت قابل استفاده است. پشتیبانی از بازه رنگی Adobe RGB و ویژگی‌های گرافیکی انویدیا، موجب می‌شود برنامه‌های گرافیکی به راحتی و به صورت کامل اجرا شود.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید


تبلت متفاوت Lenovo ThinkPad X1 Fold

تبلت تاشو لنوو دارای نمایشگر بزرگ ۱۳.۳ اینچی با قابلیت پشتیبانی از قلم لمسی و Windows Ink برای تجربه کاربری بهتر است. کارکرد و قابلیت‌های تبلت تاشو لنوو کاملا واضح است. در قسمت پایینی تبلت یک کیبورد مغناطیسی متصل می‌شود تا کاربران تجربه شبیه یک لپ‌تاپ را نیز با این تبلت داشته باشند.

این محصول یک تبلت با نمایشگر تاشو است، دستگاهی که به گلکسی فولد شباهت دارد، اما ویژگی‌های آن متفاوت است. این مدل به ویندوز ۱۰ مجهز شده و کارکرد‌های آن با یک تبلت ویندوزی تفاوتی ندارد.  پردازش چند وظیفه‌ای، پنجره‌های چندگانه، رابط کاربری بهبودیافته، نمایشگر تاشو با کیفیت و پشتیبانی از قلم و کیبورد، از جمله ویژگی‌های اصلی تبلت لنوو ThinkPad X1 Fold هستند.

مهمترین محصولات حوزه فناوری در سال ۹۸ /// دپویی عید

سخن پایانی

فناوری‌های بسیاری سالانه معرفی می‌شوند و با توجه به رقابت سختی که در بازار وجود دارد، اکثر این محصولات از قدرت ویژگی‌های زیادی برخوردارند. پرداختن به تمامی این محصولات غیرممکن است اما برخی از مورد توجه‌ترین عنوان‌ها در این‌جا معرفی شد. محصولاتی که توانستند قدمی جدید را در صنعت فناوری بردارند و راهی جدید را پیدا کنند. سال ۹۸ از پر اتفاق‌ترین سال‌های فناوری در دهه به حساب می‌آید و انتظار می‌رود دنیا از این پس مسیر جدیدی به خود ببیند.

گزارش از امین وصالی


بیشتر بخوانید: برنامه شرکت‌های مختلف پس از لغو شدن نمایشگاه E3 2020 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار