مقامات شرکت نفتی آرامکوی عربستان سعودی اعلام کردند در سال گذشته میلادی درآمد خالص این شرکت نزدیک ۳۰ میلیارد دلار کاهش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، مقامات شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی روز گذشته از کاهش چشمگیر درآمد خود خبر دادند. بنابر اعلام مقامات، این غول نفتی در سال ۲۰۱۹ میزان درآمد خالصی برابر با ۸۸.۲ میلیارد دلار داشته که این میزان ۲۲.۹ میلیارد دلار کمتر از درآمد سال پیش از آن بوده است.

این در حالی است که پس از دیدار اخیر سران اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید نفت که توافقی هم بر سر آن حاصل نشد عربستان سعودی و امارات متحده عربی اعلام کردند برای افزایش تولید در پایان ماه آماده هستند. در پایان ماه جاری میلادی توافقی که پیشتر میان اعضای اوپک و اوپک پلاس برای کاهش تولید حاصل شده بود، منقضی می‌شود.

مدیرعامل آرامکو که رسما شرکت نفت عربستان محسوب می‌شود در بیانیه خود علاوه بر افزایش میزان تولید به شیوع ویروس کووید-۱۹ نیز اشاره کرد و گفت «شیوع اخیر کووید-۱۹ و گسترش سریع آن اهمیت سرعت عمل و سازگاری را در صحنه جهانی که مدام در حال تغییر است، نشان می‌دهد.»

شیوع کرونا در سراسر جهان تمامی بازار‌های بورس را تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش شاخص‌های آن‌ها شده است. سهام آرامکو نیز از این موضوع مستثنی نیست و در چند روز اخیر این شرکت شاهد کاهش ارزش سهام خود بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار