امانی با بیان اینکه تنها راه مقابله با کرونا قرنطینه است، گفت: هنوز سطحی از قرنطینه در تهران دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد با تشکر از حضور در صحنه شهرداری برای مقابله با کرونا گفت: جان وطن به خاطر کرونا در خطر است و زمان آن رسیده که همه به پا خیزیم و دین خود را به شهروندان ادا کنیم.

او با بیان اینکه اگر شهروندان مسائل بهداشتی را رعایت نکنند کادر پزشکی خسته می‌شوند،گفت: همه کشور‌ها می‌گویند بهترین راه، بیرون نیامدن از خانه است و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

او با بیان اینکه ایران بعد از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه‌گیری کرونا است، گفت: در حالی که قرنطینه به‌عنوان یک راه‌حل دیده می‌شود هنوز سطحی از قرنطینه را نمی‌بینیم و مسئولین تنها به توصیه اکتفا می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ورود و خروج‌ها در شهر‌های ایتالیا ممنوع شده و فقط خواربارفروشی‌ها حق فعالیت دارند ،اظهار کرد: نخست وزیر ایتالیا گفته که علت این تصمیم این است که دیگر زمانی برای از دست دادن وجود ندارد و من می‌گویم در تهران هم زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

او با اشاره به بازدیدی که از بازار گل محلاتی داشت، گفت: هیچ کاهش حضوری را در بازار گل ندیدم.

امانی با اشاره به تصاویر شهر‌های خلوت چین هم گفت: این تصاویر افزون به همکاری مردم به خاطر مداخله دولت بوده است، اما در تهران دولت هیچ مداخله‌ای ندارد و هیچ عزم عملی در میان مردم دیده نمی‌شود.

وی افزود: عدم اعمال تعطیلی بازار‌ها نه‌ تنها باعث فشار به کادر درمانی می‌شود بلکه باعث خسارت مالی به خاطر طولانی شدن بحران هم می‌شود و لذا فرمانداری تهران باید هرگونه ورود و خروج را جز در موارد خاص ممنوع کند.

امانی خاطرنشان کرد: به شهردار تهران تذکر می‌دهند در اسرع وقت نسبت به تعطیلی مراکز یاد شده اقدام کند.

او با بیان اینکه مسافرین مترو یک سوم شده و تنها ۶۰۰ هزار نفر از آن استفاده می‌کنند، گفت: می‌توانیم مترو و اتوبوس را تعطیل کنیم تا مردم اشتیاقی به سفر نداشته باشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار