مشاور سازمان لیگ گفت: فکر می‌کنم تکلیف برگزاری ادامه رقابت‌ها یا تعطیلی کلی لیگ تا ۲۰ فروردین مشخص شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا بهروان درباره درخواست برخی باشگاه‌های لیگ برتری برای تعطیلی کامل این رقابت‌ها بیان کرد: برخی باشگاه‌های میانه جدولی به صورت شفاهی از ما درخواست کردند لیگ برتر فوتبال را تعطیل کنیم، اما باید منافع تمام تیم‌های لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم و سطوح پایین‌تر را در نظر بگیریم. اگر تمام تیم‌ها به صورت کتبی این درخواست را مطرح کنند، باید طبق قانون در هیات رئیسه سازمان لیگ و همچنین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بررسی شود و با درخواست ۳ ،۴ باشگاه نمی‌توان کاری انجام داد.

او افزود: به هر حال باید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت دقیق اعلام کنند لیگ تا چه زمانی تعطیل شود تا ما هم بتوانیم طبق آن برای تعطیلی کامل یا شروع مجدد رقابت‌ها برنامه ریزی کنیم. اگر شرایط شیوع ویروس کرونا به شکلی باشد که بتوانیم از دهه اول اردیبهشت فصل را شروع کنیم، می‌توانیم با یک برنامه ریزی فشرده فصل را تمام کنیم. ما منتظر اعلام نظر مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا هستیم.

بهروان: تکلیف برگزاری ادامه لیگ‌های فوتبال تا ۲۰ فروردین مشخص می‌شود/ باید تصمیمی بگیریم که به سود همه باشد

بهروان درباره اینکه اگر لیگ برتر از دهه اول اردیبهشت شروع شود، فصل آینده از چه زمانی آغاز خواهد شد، توضیح داد: بهترین حالت این است که به ما برای برگزاری رقابت‌ها از اول اردیبهشت مجوز بدهند تا بتوانیم تا اواخر خرداد فصل را تمام کنیم. در این صورت باید دست کم ۲ ماه بین ۲ لیگ رقابت‌ها را تعطیل کنیم تا تیم‌ها ضمن استراحت، تمرینات آماده سازی و نقل و انتقالات شان را هم انجام بدهند. من پیش بینی می‌کنم لیگ بعدی مان اواخر مرداد آغاز شود. تمام این موارد در تصمیم گیری‌ها دخیل است.

مشاور سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: برنامه سال آینده فوتبال ایران بسیار فشرده است و باید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و دیدار‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی را هم در برنامه ریزی‌های مان لحاظ کنیم. تمام لیگ‌های دنیا اکنون شرایط دشواری پیش رو دارند، البته تیم‌های خارجی به فشردگی مسابقات عادت کرده اند و به راحتی می‌توانند هر ۳ ،۴ روز یک بار بازی کنند، اما اگر ما ۵ روز یک بار هم برای تیم‌های کشورمان بازی برگزار کنیم، صدای خیلی‌ها درمی آید.

بهروان درباره اینکه تا چه زمانی تکلیف قطعی لیگ برتر مشخص می‌شود، گفت: اکنون همه منتظر هستیم تا ببینیم شرایط چه موضوعی را ایجاب می‌کند. میزان شیوع ویروس کرونا در کشورمان قدرت تصمیم گیری را از همه گرفته و ما باید طبق بررسی شرایط پیش برویم. من حس می‌کنم بین ۱۵ تا ۲۰ فروردین نشانه‌هایی درباره برگزاری ادامه رقابت‌ها یا تعطیلی لیگ دریافت می‌کنیم و تکلیف مسابقات در آن زمان تا حدی مشخص می‌شود.

او افزود: مرجع بالادستی به ما اعلام کرده تا اول اردیبهشت حق برگزاری رقابت‌ها را ندارید، اما باید دست کم زمان شروع مسابقات را دست کم ۱۵ روز قبل به باشگاه‌ها اعلام کنیم تا آن‌ها تمرینات خود را آغاز کنند. از طرفی تیم‌ها باید بدنسازی دیگری هم انجام بدهند. تمام این موارد سختی کار را افزایش می‌دهد.

بهروان: تکلیف برگزاری ادامه لیگ‌های فوتبال تا ۲۰ فروردین مشخص می‌شود/ باید تصمیمی بگیریم که به سود همه باشد

رئیس هیات فوتبال مازندران درباره تکلیف لیگ‌های پایین‌تر از لیگ برتر در صورت تعطیلی این رقابت‌ها بیان کرد: امکان ندارد فقط لیگ برتر تعطیل شود. تیم‌های سایر لیگ‌ها هم سرمایه گذاری انجام داده و ۶ ،۷ تیم لیگ یک مدعی صعود به لیگ برتر هستند. تیم‌های باکیفیتی که هواداران پرشوری دارند. در کل سلامتی بازیکنان تمام تیم ها، عوامل برگزاری رقابت ها، بازیکن، مربی و تماشاگران در هر رده‌ای برای ما بسیار مهم است و تفاوتی ندارد لیگ برتر باشد یا لیگ پایه ها. نکته مهمی که درباره لیگ پایه وجود دارد هم این است که اگر بازیکن در این سن بازی نکند، شاید برای فصل بعد نتواند در رده سنی که اکنون حضور دارد بازی کند.

او در پایان تصریح کرد: باید با یک تصمیم کارشناسی اقدامی انجام بدهیم که منافع فوتبال ملی، باشگاه‌ها و همگان در آن لحاظ شود. حتی برخی‌ها اظهار نظر کرده و می‌گویند فصل آینده را با تعداد تیم‌های بیشتری برگزار کنید که به نظر من این کار بازگشت به عقب است. به هر حال باید دید شرایط در ادامه چگونه پیش می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار