معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراقب افرادی که با عنوان مامور بهداشت و باهدف سوءاستفاده احتمالی به در منزل مراجعه می‌کنند، باشید.

توصیه‌های پیشگیرانه در ایام پایانی سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ کوروش احمد یوسفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و گسترش شایعات، نگرانی مردم را دوچندان کرده و ترس و اضطراب از آن موجب حساسیت بیش از حد افراد به علائم بیماری در بدن خود شده اند که در این شرایط، افراد فرصت طلب و سارقین با سوء استفاده از احساسات مردم، تحت پوشش ماموران بهداشتی به درب منازل مراجعه و ادعای ضدعفونی کردن و توزیع رایگان ماسک، ژل، محلول ضدعفونی را می‌کنند.


او با بیان اینکه متاسفانه در روز‌های اخیر چندین مورد در سطح کشور اتفاق افتاده است، گفت: ضرورت دارد مردم از باز کردن درب منزل به روی افراد ناشناس به ویژه افرادی که در این روز‌ها ادعای سم پاشی، ضدعفونی، توزیع ماسک، ژل، محلول و ... را دارند، خودداری کنند.

احمد یوسفی بیان داشت: در صورتی که فرد یا افرادی خود را منتسب به مراکز بهداشتی - درمانی معرفی کنند قبل از باز کردن درب منزل، با اخذ شماره تلفن مرکز بهداشتی مربوطه از سامانه ۱۱۸ و تماس با آن از صحت ماموریت افراد اعزامی مطمئن شده و سپس با اخذ کارت شناسایی اقدام به باز کردن درب منزل کنید.

او افزود: چنانچه برنامه‌ای برای مراجعه حضوری ماموران بهداشتی به درب منازل باشد، قطعا اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه‌های معتبر صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار