رزمایش با ولایت تا شهادت قرارگاه پدافندی زیستی مقابل با ویروس منحوس کرونا در منطقه جنوب غرب کشور برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب کشور یکشنبه در حاشیه رزمایش با ولایت تا شهادت قرارگاه پدافندی زیستی مقابل با ویروس کرونا در منطقه جنوب غرب کشور در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: ارتش پتانسیل‌های بسیار بالایی برای مقابله با ویروس کرونا دارد که به عنوان مثال در بحث گندزدایی، ضدعفونی شهرها، مجموعه بهداشت و درمان در بخش بیمارستانی و ساخت بیمارستان‌های سیار یا ایستگاه‌های نقاهت و تشخیص بیماری در سراسر کشور کمک می‌کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش در منطقه جنوب غرب، قرارگاهی را به مرکزیت اهواز تشکیل داده که حوزه فعالیت این قرارگاه به عنوان معین سه استان لرستان، ایلام و خوزستان است.

امیر سرتیپ دوم بیدادی افزود: امروز نقاطی را که لازم است ارتش نیرو‌های خود را در آنجا مستقر کند مشخص می‌شود و ایستگاه‌های غربالگری و تشخیص بیماری برپا می‌شود تا مردم بتوانند با مراجعه به این مراکز خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب با بیان اینکه در پادگان‌ها تمهیدات لازم برای کنترل ویروس کرونا در نظر گرفته شده است، یادآور شد: در ورودی پادگان‌ها یک مرکز کنترل درمان مستقر شده که شامل یک تیم پزشکی و آمبولانس است و هر شخصی که وارد پادگان می‌شود توسط این افراد کنترل و تب سنجی می‌شود تا در صورت وجود علایم بیماری به مرکز درمان منتقل شود.

او ادامه داد: موارد ضدعفونی در کل پادگان از جمله سرویس‌های بهداشتی، اماکن تردد و تجمع سربازان و ... به صورت زمان بندی شده انجام می‌گیرد و نیز برای آشپزخانه‌ها تمهیداتی برای مقابله با ویروس اندیشیده شده است، تمام تلاش ارتش این است که خانواده‌ها بدانند که فرزندان آن‌ها در کمترین معرض خطر قرار دارند.

رزمایش با ولایت تا شهادت قرارگاه پدافندی زیستی مقابل با ویروس منحوس کرونا در منطقه جنوب غرب کشور صبح امروز یکشنبه با حضور امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب، فرماندهان و کادر درمان بیمارستان شهید نیاکی اهواز در محل بیمارستان برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار