رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:استان اصفهان از چهار استان پیشتاز کشور در تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: در چند روز گذشته هفت نفر به دلیل مصرف و یا بخور الکل در استان جان خود را از دست داده اند.

طاهره چنگیز با بیان اینکه  استان اصفهان از چهار استان پیشتاز کشور در تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ است افزود: شیوع این بیماری در استان از کاشان آغاز شده و هم اکنون بویین میاندشت تنها شهرستانی بوده که تعداد مبتلایان آن به کووید ۱۹ صفر است.

او از هزینه روزانه یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های اصفهان خبر داد و گفت: با توجه به شیوع این بیماری در همه شهر‌های استان امکان قرنطینه کردن افراد وجود ندارد و برای مهار این ویروس تنها راه ممکن جلوگیری از ازدحام جمعیت و در خانه ماندن است.

چنگیز در خصوص تامین اعتبارات مقابله با شیوع کرونا در اصفهان نیز افزود: ۵۰۰ میلیارد ریال برای این امر به اصفهان اختصاص یافته هرچند این میزان کافی نیست، بخشی از این مبلغ برای تامین تجهیزات هزینه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای قرنطینه خانگی و قرنطینه کردن شهر‌ها پارادوکس وجود دارد، گفت: تعطیلی‌ها منجر به افزایش سفر و نگرانی مردمان شهر‌های حاشیه خلیج فارس از حضور مسافران شده است.

او با تاکید بر اینکه دورکاری یکی از راهکار‌های در دستور کار برای کاهش تردد بوده است، افزود: در خصوص تعطیلی بازار‌ها نیز دوگانگی وجود دارد که تصمیم گیری را سخت کرده چرا که رفتار فعالان اقتصادی قابل پیش بینی نیست و تصمیم گیری در خصوص تعطیلی ادارات بر عهده هیات دولت بود و از اختیارات مسوولان استان‌ها خارج است.

او با بیان اینکه تجهیزات پزشکی در اصفهان تولید داخل است، گفت: فاصله بین تولید و تقاضا منجر به ایجاد تنش می‌شود، بخش زیادی از تقاضای بازار نیاز کاذب است و این امر ما را در ارائه تجهیزات به کادر درمانی محدود کرده است.

چنگیز همچنین در خصوص چرایی ارائه نکردن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان افزود: باید توجه داشت که علوم پزشکی در ابتدای شیوع این بیماری آماری نداشت و وزارت بهداشت این آمار را در اختیار داشت و در حال حاضر نیز در معاونت بهداشت وزارت بهداشت آمار تجمیع و روزانه توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.