خبرگزاری رسمی دولت چین سیاستمداران آمریکا را به استفاده ابزاری از شیوع کرونا برای لکه دار کردن وجهه پکن متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری شین‌هوا روز یکشنبه اعلام کرد برخی سیاستمداران آمریکایی از ویروس کرونا به عنوان ابزاری سیاسی برای لکه دار کردن وجه چین بهره می‌گیرند.

در ادامه تشدید درگیری لفظی میان چین و آمریکا بر سر همه گیری ویروس کرونا، خبرگزاری رسمی دولت چین رابرات او برایان، مشاور امنیت ملی آمریکا و مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور را به انتشار «ویروس سیاسی» و استفاده از آن به عنوان ابزاری برای تضعیف چین متهم کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته چین را به واکنش دیرهنگام در مقابل شیوع کرونا متهم کرد واکنشی که احتمالا بهای گزافی برای جامعه جهانی خواهد داشت. وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد اطلاعات ناقص چین درباره کرونا به مانعی بر سر راه واکنش واشنگتن در مقابل این بیماری تبدیل شده است.

شین‌هوا در ادامه نوشت اقدامات چین از جمله قرنطینه دقیق میلیون‌ها نفر، زمان لازم را در اختیار دیگر کشور قرار داد تا آماده واکنش در مقابل این بیماری شوند. مسئله‌ای که از سوی جامعه جهانی به تائید رسیده است.

خبرگزاری شین‌هوا افزود تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا با انتقادات گسترده همراه بوده است. این خبرگزاری همچنین آمریکا را متهم به استفاده از استاندارد‌های دوگانه برای ارزیابی وضعیت قرنطینه در شهر ووهان چین و قرنطینه اخیر در ایتالیا متهم کرد.

همچنین در این مطلب از سیاستمداران آمریکایی که کرونا را «ویروس ووهان» یا «ویروس چینی» می‌نامند، انتقاد کرد.

از سوی دیگر اخیرا سخنگوی وزارت خارجه چین شیوع ویروس کرونا را توطئه‌ای از سوی ارتش آمریکا دانست. اظهاراتی که به تشدید تنش‌های میان دو کشور و احضار سفیر چین به وزارت خارجه آمریکا انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۳ فروردين ۱۳۹۹
چینی ها باید بدانند که دشمن انها چه کسی است چین کشوری که هواپیمای مسافربری به ایران نمی فروشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
اگه بعد از سارس جك و جوونور خوردن رو كنار ميذاشتين اينجوري نميشد
از حالا به بعد غذا خوردن چينيا بايد تحت نظر باشه
آخرین اخبار