حبیب‌الله خجسته پور ضرورت جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا گفت: پلاک‌های غیربومی اجازه ورود به استان سمنان را ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه اقدامات مهمی برای کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان انجام‌شده است، گفت: پلاک‌های غیربومی متوقف و به کمربندی‌ها هدایت می‌شوند و درصورتی‌که مسافران بخواهند وارد شهر‌های استان شوند، مشخصات و شماره تماس آنان اخذ و در اختیار مراکز بهداشت و درمان منطقه قرار خواهد گرفت و نظارت‌های بهداشتی بر روی این افراد غیربومی انجام می‌شود.

او بابیان اینکه پایگاه‌های کنترل تردد در ورودی و خروجی شهر‌های استان سمنان مستقر شدند، تصریح کرد: در این پایگاه‌ها، طرح تب‌سنجی، پایش و غربالگری از مسافران عبوری انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان قطع حلقه ارتباطی مردم را یک راهبرد اساسی برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا دانست و افزود: تعطیلی واحد‌های صنفی غیرضروری با همکاری اصناف در دستور کار قرارگرفته است.

خجسته پور افزود: مردم استان سمنان باید خرید‌های نوروزی خود را به زمان دیگری موکول و با کاهش تردد‌های در معابر شهری و روستایی، شاهد قطع زنجیره انسانی کرونا ویروس خواهیم بود.

او بابیان اینکه جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، قطع زنجیره انسانی و مقابله با انتقال این ویروس در بین اقشار جامعه مهم‌ترین هدفی است که در اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود، اضافه کرد: این طرح‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حضور نیرو‌های بسیجی، پاسداران، هلال‌احمر و نیروی انتظامی در حال اجرا است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.