بی‌نظمی و هرج و مرج در شماری از فرودگاه‌های آمریکا به دلیل اجرای تدابیر بهداشتی واکنش مسافران سرگردان را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظارت‌های جدید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در مورد آمریکایی‌هایی که از اروپا باز می‌گردند موجب بروز آشفتگی در شماری از فرودگاه‌های این کشور به دلیل ازدحام مسافران برای غربالگری شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از ممنوعیت ورود افرادی به این کشور خبر داد که در منطقه شنگن زندگی می‌کنند یا دو هفته گذشته را در این منطقه سپری کرده‌اند. این تدابیر از نیمه شب جمعه اجرایی شد و از نیمه شب دوشنبه در مورد کسانی که از انگلیس و ایرلند هم باز می‌گردند، اجرایی خواهد شد.

اوضاع آشفته فرودگاه‌های آمریکا/ انتظار شش ساعته برای تحویل چمدان+ تصاویر

شهروندان آمریکایی و ساکنان دائم این کشور در صورت بازگشت از قاره اروپا اجازه ورود دارند، اما تنها می‌توانند از ۱۳ فرودگاه وارد شوند که در آن‌ها بررسی‌های بهداشتی صورت می‌گیرد. به علاوه از این افراد خواسته می‌شود خود را در خانه قرنطینه کنند.

از روز شنبه بی‌نظمی و هرج و مرج در شماری از این فرودگاه‌ها دیده می‌شود. مسافران اغلب برخلاف توصیه بهداشتی حفظ فاصله، ساعت‌ها در صف انتظار می‌کشند. یک کاربر توئیتر با انتشار عکسی از فرودگاه اوهر شیکاگو نوشت این جمعیت یادآور ساعات شلوغی در مترو یک کلانشهر جهان است. وی در پیام خود نوشت برای تحویل چمدان شش ساعت و برای گمرک دو تا چهار ساعت شانه به شانه در صف می‌ایستند. پلیس آب و دستمال مرطوب توزیع می‌کند.

اوضاع آشفته فرودگاه‌های آمریکا/ انتظار شش ساعته برای تحویل چمدان+ تصاویر

این شرایط خشم فرماندار دموکرات ایالت الینویز را برانگیخت. وی در توئیتی نوشت طولانی بودن صف‌های انتظار غیر قابل قبول است و فوری باید اوضاع را تغییر داد. دونالد ترامپ و مایک پنس شما باید فوری کاری انجام دهید. این جمعیت در انتظار عبور از گمرک هستند که تحت حوزه نظارت فدرال است. دولت فدرال باید تکانی به خود بدهد.

شرایط مشابهی نیز در دالاس و نیویورک حاکم است. چاد ولف، وزیر امنیت داخلی وعده افزایش ظرفیت‌های غربالگری را داد و اعلام کرد اندازه گیری دمای بدن افراد با کمک دماسنج باید حدود ۶۰ ثانیه زمان ببرد.

اوضاع آشفته فرودگاه‌های آمریکا/ انتظار شش ساعته برای تحویل چمدان+ تصاویر

دونالد ترامپ روز جمعه در آمریکا وضع فوق العاده اعلام کرد.

طبق آخرین آمار حدود ۳ هزار مورد آلوده به ویروس کرونا در آمریکا ثبت شده است که ۶۰ مورد آن به مرگ منجر شده است. این آمار از سوی منابع مختلف با تفاوت‌های اندک منتشر می‌شود.

دونالد ترامپ اعلام کرد روز یکشنبه روز ملی دعا برای حمایت از همه آمریکایی‌های آلوده به این ویروس است. کاخ سفید اعلام کرد آزمایش ویروس کرونای دونالد ترامپ منفی بود. وی مدت‌ها از آزمایش دادن طفره رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار