فرمانده انتطامی فارس از دستگیری ۸ نفر از توزیع کنندگان مشروبات الکل صنعتی دست ساز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در نشست خبری، ضمن قدردانی از اصحاب رسانه که در راستای امنیت و آرامش سهم بزرگی را دارند، گفت: متاسفانه بسیاری به دلیل استفاده از مواد محترقه که آسیب های زیادی را به خانواده ها محتمل می کند، دچار خسارتهای جبران ناپدیری شدند.

او با تاکید بر اینکه شهروندان در شب چهارشنبه از هر گونه هیچ تجمع و دورهمی خودداری کنند، افزود: احتمال انتقال ویروس کرونا به شدت بالاست.

سردار حبیبی با بیان اینکه عمل به پویش همگانی" ماندن درخانه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا" قطعا در کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال نیز مفید و موثر خواهد بود، افزود: پلیس با افرادی که بخواهند با ایجاد سر و صدا یا پرتاب مواد محترقه خطر ناک برای مردم مزاحمت و نا امنی ایجاد کنند، برخورد قانونی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در پی دریافت اخبار مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز در سطح استان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او اظهار کرد: ماموران پلیس یک میلیون و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف کردند که در این رابطه ۱۴ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او از شهروندان خواست هر گونه اطلاع از فعالیت اینگونه افراد را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، گفت: باتوجه به مصرف مشروبات الکلی دست ساز در استان که تاکنون منجر به مسمومیت تعدادی از مصرف کنندگان و مرگ تعدادی از هموطنانمان شده است، تعداد ۸ نفر در این راستا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او ادامه داد: در همین راستا مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی دست ساز کشف و ضبط شده است.

سردار حبیبی افزود: الکل های کشف شده زیر نظر قوه قضائیه برای استفاده در کادر درمانی به دانشگاه علوم پزشکی داده میشود.

او، ضمن قدردانی از شهروندان شیرازی در خصوص رعایت و عدم تردد در ترافیک شهری که موجب شد طرح زوج و فرد لغو شود، گفت: امسال ۵۱ تن انواع مواد مخدر کشف که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سردار حبیبی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۴۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده است که افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس از برقراری ۳ میلیون ۴۷۲ هزار تماس با ۱۱۰ خبر داد و گفت: امسال ۵ باند حرفه ای سارقان منزل خودرو دستگیر که به ۷۳ فقره اعتراف کردند.

او همچنین از کاهش تلفات جاده ای در استان اطلاع داد و گفت: رشد ۵۰ درصدی ورودی پرونده‌های پلیس فتا و رشد ۴۰ درصدی کشفیات جرایم طی سال جاری در فضای سایبری نسبت به مدت مشابه سال قبل از دیگر نکات مهمی بود که فرمانده انتظامی استان فارس در این نشست خبری به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.