به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، عباس نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمهیدات لازم از سوی مسؤولان تأمین اجتماعی کشور و کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان به شعبه ها و کارگزاری ها اندیشیده شده است.
او افزود: بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس و به منظور حفظ سلامت خود و دیگران قبل از مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری های تأمین اجتماعی این استان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir درخواست هایشان را ثبت و پیگیری کنند.
او بیان کرد: ثبت و پیگیری درخواست برخورداری از تعهدات کوتاه مدت تأمین اجتماعی جزو موضوع های مهم مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان این استان به واحدهای اجرایی است.
او گفت: هم اینک ارائه بخش عمده ای از این خدمات شامل کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه کفن و دفن و دیگر امور از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی امکان پذیر است.
او افزود: یکی از مهمترین خدماتی که بیمه شدگان کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از آن به واحدهای اجرایی تأمین اجتماعی این استان مراجعه می کنند مربوط به دفترچه های درمانی است.
او بیان کرد: به افرادی که قصد تمدید اعتبار یا دریافت دفترچه های درمانی جدید در این استان را دارند توصیه می شود قبل از مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری های تأمین اجتماعی استان از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان درخواست خود را ثبت کنند تا هنگام حضور در واحدهای اجرایی ارائه خدمات درخواستی یا تحویل دفترچه های درمانی آنان هر چه سریعتر انجام شود.
او گفت: آن عده از بیمه شدگان کهگیلویه و بویراحمد که دفترچه های درمانی آنان تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۸ اعتبار دارد برای تمدید آن نیازی به مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری های تأمین اجتماعی استان ندارند.
او افزود: دفترچه های درمانی بیمه شدگان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ دارای اعتبار است و پس از این تاریخ نیز می توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان کار تمدید را انجام دهند.
او بیان کرد: ۹۸ درصد لیست و حق بیمه کارگاه های زیر پوشش تأمین اجتماعی در این استان به صورت غیرحضوری صادر می شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری ها نیست.
او گفت: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعبه ها و کارگزاری های تأمین اجتماعی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد است.
او افزود: لازم است که بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان از خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند.
او بیان کرد: بیمه شدگانی شامل صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اختیاری، خادمان مساجد، کارگران ساختمانی، رانندگان، قالیبافان، شاغلان صنایع دستی و سایر بیمه شدگان انفرادی برای پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۱۳۹۸ خود تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند.
او گفت: بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر ثبت اعتراض به آرای کمیسیون پزشکی بدوی آنان پس از اول اسفندماه ۱۳۹۸ بوده و موفق به انجام آن نشده اند لزومی برای مراجعه حضوری آنان نبوده و پس از عادی شدن شرایط رأی کمیسیون پزشکی بدوی دویاره به آنان ابلاغ می شود.
او افزود: بیمه شدگانی که به سوابق خود در سامانه غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی متعرض هستند می توانند مراتب اعتراضشان را در این سامانه ثبت کرده و شعبه ها نیز مکلف به ارائه پاسخ به صورت غیرحضوری و در کمترین زمان ممکن هستند.
افزون بر ۳۲۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به صورت اصلی یا تبعی زیر پوشش تأمین اجتماعی بوده و از خدمات و حمایت های آن برخوردارند.
انتهای پیام/ع