از ابتدای امسال تاکنون از طریق هزار و ۸۱۱طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هزار و ۹۳۹مترمربع فرش، گلیم و تابلو فرش بافته‌شده و در بازارهای داخلی استان به فروش رسیده است‌.

بافت بیش از۱۰۰۰ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه هزار ۸۱۱طرح فرش‌بافی برای مددجویان تحت حمایت استان زنجان ایجادشده است گفت: از محل فروش، فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در۱۱ماهه امسال ۱۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان عاید مددجویان شده است.

او بابیان اینکه رویکرد اصلی کمیته امداد، اشتغال و توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار در بین خانواده‌های تحت حمایت است افزود: خوشبختانه بافت انواع فرش، گلیم و تابلو فرش در بین مددجویان این نهاد گسترش‌یافته است و این امر زمینه درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای این قشر به وجود آورده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه از مجموع فرش‌های بافته‌شده توسط مددجویان، ۸۱۴تخته قالی، ۹۶تخته گلیم و ۹۶عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌شده مددجویان توسط قالیبافان در بازار‌های داخلی به فروش رسیده است؛ که مبلغ ۱۷میلیارد۶۹۲میلیون تومان از این طریق عاید خانواده‌های تحت حمایت‌شده است.

صفری بابیان اینکه در حال حاضر۵راهبر شغلی در طرح‌های فرش‌بافی با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند گفت:۴۶طرح فرش‌بافی از طریق راهبران شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجادشده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان توجه به تولید فرش دستباف و استفاده بهینه از این صنعت را راهگشای بسیاری از تنگنا‌های اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت عنوان کردوافزود: گسترش طرح‌های تولید فرش می‌تواند، توان اقتصادی خانواده‌ها را افزایش دهد.

او درباره نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالیباف نیز، یادآور شد: این نهاد پس از بررسی توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه با ارائه آموزش‌های لازم به این مددجویان تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعطا می‌کند.

صفری، نظارت بر طرح‌های اشتغال را از اقدامات مهم کمیته امداد استان به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: بیش از ۳ هزار و۷۷۰نظارت فنی در ۱۱ماهه امسال توسط بازرسان و کارشناسان حوزه اشتغال بر طرح‌های اشتغال مددجویی انجام‌شده است.

انتهای پیم/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.