فرماندار سرخس گفت: در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سرخس، محدودیت شدید تردد خودرویی در ورودی شهر مزداوند صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد رضا رجبی مقدم فرماندار سرخس گفت: با توجه به وضعیت قرمز و نامناسب شهرستان از باب شیوع ویروس کرونا و احتمال شدت گرفتن شیوع و آلودگی، با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و احتمال سفرهای بین استانی برخی هموطنان که ناقل ویروس کرونا باشند ورود افراد و خودروهای غیربومی به حوزه شهرستان اعمال شده و تشدید خواهد شد.

او تصریح کرد: همچنین از ورود پلاک های غیربومی به حوزه شهرستان و با همکاری مشترک نیروی انتظامی، بسیج، ارتش، مرزبانی و هلال احمر در ورودی شهر مزداوند، پل خاتون و پلیس راه ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرماندار سرخس گفت: از شهروندان درخواست داریم از پذیرایی هر گونه مهمان یا خویشاوندان حتی درجه یک خود به جهت پیشگیری از بروز بحران شیوع کرونا و حفظ جان خانواده خود درسرخس جلوگیری کنند.

رجبی مقدم افزود: از ابتدای دیده شدن موارد مثبت در سرخس، بیمارستان لقمان برای بیماران کرونایی و مجموعه غدیر به لحاظ امکانات آزمایشگاهی برای بیماران سرپایی در نظر گرفته شد.

او تصریح کرد: افراد بدحال و مشکوک در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند و افرادی که مشکوک بودند همه تا زمانی که نتیجه آزمایشات اعلام نشود در منزل تحت مراقبت هستند تا از شیوع ویروس جلوگیری شود.

فرماندار سرخس گفت: برای خانواده هایی که امکان نگهداری از این افراد را ندارند و یا در منزل افراد دارای بیماری زمینه ای وجود دارد برای جلوگیری از شیوع ویروس در بین خانواده ها و شهروندان، مرکزی را در نظر و تجهیز کرده ایم تا تحت درمان قرار بگیرند.

رجبی مقدم با اشاره به اینکه از مبدا شهرهای آلوده شاهد ترددهای خودرویی و ورود افراد غیربومی به شهرستان سرخس هستیم افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان، از ورود افراد و خودروهای غیربومی به سرخس جلوگیری و ممانعت می شود.

او ادامه داد: متاسفانه مردم سرخس هنوز وضعیت قرمز شهرستان و شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و با توجه به محدودیت امکانات پزشکی، اگر موضوع رعایت نشود تعداد مبتلایان به کرونا افزایش خواهد یافت.

فرماندار سرخس گفت: با همکاری مجموعه نفت و گاز، سپاه، نیروهای بسیج، شهرداری اماکن و خیابان های روستایی و شهری ضدعفونی شده است و مواد ضدعفونی برای ادارات در نظرگرفته شده است.

رجبی مقدم افزود: در جهت تامین مواد اولیه بهداشتی ( ماسک و مواد ضدعفونی ) در حال تلاش هستیم تا این مواد را به شهرستان وارد و توزیع نماییم که تاکنون بیش از 12 هزار ماسک وارد شده است و توزیع گردیده است.

او تصریح کرد: همچنین با همکاری سپاه و بسیج پارچه مخصص نانو که مورد تایید مرکز بهداشت است خریداری و روزانه بین دو تا سه هزار ماسک تولید می شود.

فرماندار سرخس گفت: به دهیاران اخطارهای لازم داده شده است تا اگر موارد مشکوک کرونا در روستاها دیده شد به بیمارستان اطلاع رسانی نموده و همچنین از تجمعات بالا توسط دادستانی جلوگیری خواهد شد.

رجبی مقدم افزود: اصحاب رسانه در این مدت با اطلاع رسانی وسیع به مردم سرخس و انتشار پیام های بهداشتی در جهت پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا نقش ارزنده ای ایفا کرده اند و مسئولین قدردان تلاش های شبانه روزی اصحاب رسانه در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند.

انتهای پیام// م.ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار