فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ حفار غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون توسط نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ابوالقاسم کربلایی غلامی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۵۰ حفار غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون توسط نیرو‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان سمنان دستگیر شدند و  ۶ دستگاه فلزیاب نیز کشف و ضبط شده است.

او افزود: حفاران غیرمجاز پس از دستگیری و هماهنگی با مقام قضایی و تشکیل پرونده به فرماندهی انتظامی معرفی و موضوع از طریق واحد حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تصریح کرد: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار، نیازمند مشارکت همه‌جانبه شهروندان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه است. دوست‌داران میراث فرهنگی، می‌توانند با گزارش تخلفات از طریق سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵، در حفاظت از میراث فرهنگی استان سهیم باشند.

کربلایی غلامی ابراز داشت: ۸۲ هزار و ۶۷۰ مورد بازدید از آثار تاریخی استان توسط نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل از ابتدای امسال تا کنون انجام شد.

بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.