تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در قزوین

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در بیش از ۷۴ هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی اکبری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی اعم از میوه‌های سردسیری و معتدله تا نیمه گرمسیری با اقلیم‌های مناسب گرم و خشک تا معتدله و مدیترانه ایی در استان تولید می‌شود.

اکبری افزود: این میزان محصولات باغی در بیش از ۷۴ هزار هکتار باغات استان تولید می‌شود.

او اضافه کرد: انواع خشکبار مانند پسته و بادام، گردو، کشمش تا انواع محصولات معتدله و سردسیری مثل زغال اخته و گیلاس و سیب و گلابی و انواع آلو‌ها و هلو و شلیل تا محصولات نیمه گرمسیری و مدیترانه ایی همانند زیتون و انار و انجیر از مهمترین تولیدات باغی این استان است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید زعفران، گل محمدی، زیره، همیشه بهار، گل گاوزبان و سماق که به شکل زراعی و خودرو کشت و کار میشود را از مهمترین انواع گیاهان داروئی استان است.

اکبری افزود: توسعه باغبانی استان در سال‌های اخیر به علت ظرفیت های موجود بیشتر در توسعه گیاهان داروئی و باغات در اراضی شیبدار و محصولات کم آب بر و نیمه دیم برنامه ریزی شده که شامل زیتون، پسته، گل محمدی، زعفران، گلابی، بادام و انگور دیم است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار