یک جراح آمریکایی هشدار داد که اگر افراد نکات بهداشتی را جدی نگیرند، شیوع ویروس کرونا در آمریکا حتی به مراتب بدتر از ایتالیا می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک جراح آمریکایی هشدار داد که اگر افراد نکات بهداشتی و رعایت فاصله مورد نظر را جدی نگیرند و بی دلیل از خانه خارج شوند، باعث خواهند شد شیوع ویروس کرونا در آمریکا حتی به مراتب بدتر از ایتالیا شود.

دکتر «جروم آدامز» جراح آمریکایی و رئیس بخش عملیاتی خدمات بهداشت عمومی این کشور در جمع خبرنگاران گفت: تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا از نظر آماری قابل مقایسه با مواردی است که دو هفته پیش در ایتالیا تشخیص داده شده است و این نشانگر افزایش و روند شیوع ویروس در آمریکاست.

وی افزود: ما در حال طی کردن مرحله‌ای بحرانی هستیم. در صورت ادامه این روند، شیوع کرونا غیرقابل کنترل خواهد بود. شاید این ویروس در آمریکا بیشتر از ایتالیا شیوع پیدا کند.

این مقام اظهار داشت اگر مردم به توصیه مقامات توجه کنند، در خانه بمانند و اصول بهداشتی را رعایت کنند می‌توان از تجربه بحران ایتالیا در آمریکا جلوگیری کرد.

تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ تن در سراسر آمریکا به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و دستکم ۶۶ تن جان خود را از دست داده اند. ایالت واشنگتن بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در میان سایر ایالت‌های آمریکا دارد.

در حال حاضر، ایتالیا کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در اروپاست که شمار مبتلایان و قربانیان آن به شدت رو به افزایش است.

ویروس کرونا با نام علمی «کووید-۱۹» اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز بیش از ۱۸۰ هزار نفر در ۱۶۲ کشور جهان را مبتلا کرده است. این ویروس جان بیش از ۷ هزار نفر را نیز گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار