سارقان حرفه ای خودرو بازداشت شدند

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهم سابقه دار با تعقیب و گریز پلیسی و تیراندازی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" گفت: ساعت ۲ بامداد بیست و سوم اسفند ماه سال جاری اکیپی از کارآگاهان یگان گشت پلیس آگاهی هنگام گشت زنی و انجام ماموریت در محدوده میدان شوش به یک دستگاه خودرو پراید ۱۴۱ دارای راننده مظنون شدند.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: کارآگاهان با استعلام از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس آگاهی متوجه می‌شوند، خودروی پراید در بیستم اسفند ماه در محدوده کلانتری ۱۶۰ خزانه به سرقت رفته است و دستگیری راننده خودرو را در دستور کار قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه راننده خودروی سرقتی با مشاهده واحد گشت با افزایش سرعت و لایی کشی در بین خودرو‌ها از محل متواری شد، گفت: اعضای اکیپ با استفاده از علائم هشدار دهنده نظیر آژیر و چراغ گردان به تعقیب خودروی مسروقه پرداختند و چندین بار به وی دستور ایست دادند، ولی سارق بدون توجه به فرمان پلیس با سرعت زیاد وارد بزرگراه تندگویان و پس از طی مسافتی بدون هیچ گونه توجهی با لایی کشیدن‌های متوالی و گرفتن بر روی خودرو‌های عبوری باعث تصادف عمدی با خودرو‌های شهروندان و ایجاد ترافیک شد.

سرهنگ گزافی در ادامه گفت: با توجه به خطر افتادن جان و مال شهروندان افسر اکیپ برای متوقف کردن خوردوی سرقتی چند تیر هوایی شلیک و همچنان سارق بدون توجه به شلیک‌های تیر هوائی همچنان به فرار ادامه و در نهایت کارآگاهان چند تیر به سمت لاستیک عقب خودروی پراید شلیک می‌کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم اصابت گلوله به چرخ‌های خودرو پس از عبور از خیابان‌های فرعی باز هم سارق به فرار ادامه داده و به صورت خلاف جهت وارد بزرگراه شهید آوینی شد.

رئیس مرکز عملیات پلیس آگاهی بیان داشت: پس از طی مسافتی به علت حرکات مخاطره آمیز راننده خودروی مسروقه افسر اکیپ لاستیک‌های جلوی خودرو را نیز با شلیک گلوله پنچر می‌کند که سرانجام در محدوده خیابان ابن بابویه شهرری به علت پنچر شدن تمام لاستیک‌ها خودرو متوقف می¬شود.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی در پایان گفت: پس از توقف خودروی مسروقه کارآگاهان با عکس العمل سریع سارق را که قصد فرار به صورت پیاده را داشت، مواجه و در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر می‌کنند. سارق پس از دستگیری خود را اسماعیل ۲۹ ساله معرفی کرد و پس از انتقال اسماعیل به پلیس آگاهی مشخص می‌گردد وی به تازگی از زندان آزاد شده و با سرقت خودروی پراید قصد فروش قطعات داخل آن را داشته است که با تشکیل پرونده اولیه متهم برای سیر مراحل قانونی و کشف زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار