اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد برای مدت زمان مشخصی مرزهای این اتحادیه را خواهد بست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، سران اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا با پیشنهاد بسته شدن مرزهای این اتحادیه موافقت کردند.

بر این اساس، طی جلسه سران اتحادیه اروپا مقرر شد در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در اروپا، مرز‌های خارجی این اتحادیه برای مدت زمان ۳۰ روز به روی افراد غیر اروپایی بسته شود، البته این طرح شامل شهروندان انگلیس نمی شود.

 اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا طی نشست اضطراری اتحادیه افزود در رابطه با بسته شدن مرزهای داخلی اتحادیه اروپا کشورهای عضو می توانند تصمیمات داخلی و مستقل خود را بگیرند.

فون در لاین تاکید کرد: «دشمن کنونی ما ویروس کرونا است و ما باید تمام تلاش خود را برای محافظت از شهروندان و اقتصاد‌ اتحادیه انجام دهیم. ما آماده هستیم بر اساس شرایط جدید اقدامات خود را تغییر دهیم».

شیوع ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مخصوصا ایتالیا و اسپانیا طی روزهای اخیر بسیار نگران‌کننده بوده است. بسیاری معتقدند اکنون اروپا تبدیل به منشاء اصلی ویروس کرونا در جهان شده است. ایتالیا که روزانه جان باختن شمار زیادی از اهالی خود را شاهد است برای کنترل این ویروس از چینی‌ها درخواست کمک کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار