از هر ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر (۸۶٪) متوجه بیماری خود نمی‌شوند یا آن را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه می‌گیرند.

کرونابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از هر ۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا، ۶ نفر (۸۶٪) متوجه بیماری خود نمی‌شوند یا آن را با یک سرماخوردگی ساده اشتباه می‌گیرند.

این تحقیق که در مجله معروف Science منتشر شده، از این دست مبتلایان به عنوان 'ناقلان خاموش' یاد می‌کند که می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال داده و بعضاً باعث ابتلای شدید آن‌ها به این بیماری شوند.

«جفری شامان» یکی از بانیان این تحقیق از دانشگاه کلمبیا می‌گوید این افراد به دلیل اینکه علائم خاصی ندارند بیش از دیگران باعث گسترش بیماری می‌شوند.

کارشناسان با توجه به یافته‌های این تحقیق، خانه‌نشینی و عدم حضور در اماکن عمومی را بهترین و موثرترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کرونا برشمرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
آخر بترسیم یا نترسیم از کرونا؟
ما که نفهمیدیم این بیماری چرا بعضیا رو می کشه اما برای بعضیا شبیه ۱ سرماخوردگی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
آیا ما با آرامش قبل از طوفان مواجهیم ؟ متاسفانه دولت از نیروهای مسلح برای جلوگیری از تردد در شهرها استفاده نمی کند. واین در حالی است که تا تعطیلات نوروزی یک روز دیگر باقی است تا دیر نشده باید رسانه ها و صدا وسیما با جدیت بیشتر برای دید و بازدید های نوروزی به مردم هشدار بدهند . در غیر این صورت بعد از یک هفته که دید و بازدیدهای مردم انجام شد ما با یک شیوع انفجاری مواجه خواهیم شد. فقط یک روز دیگر وقت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
یک پیشنهاد برای صدا و سیما برای اینکه مردم مسئولیت اجنماعی شان را در این روزها بپذیرند.: تلویزیون فیلم های سینمایی که موضوعات آن بحران های اجتماعی است و در آن فیلم ها معمولا افرادی را که ساز ناکوک میزنند و باعث میشوند بحران ادامه دار شود پخش کند . نظیر این فیلمها کم نیستند . مثل غرق شدن کشتی ها و یا حمله زنبورها و امثالهم که مردم متوجه نمی شوند چه خطری آنها را تهدید میکند و بر اثر احتیاط نکردن خودشان و دیگران را در معرض خطر قرار میدهند. خواهشمند است به مسئولان پخش سیما پیشنهاد بدهید. اینگونه سینمایی ها را پخش کنند