رئیس اورژانس گیلان از ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس شهروندان با این مرکز از ابتدای اسفند ماه تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پیمان اسدی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اشاره به ثبت بیش از ۸۰ هزار تماس با مرکز اورژانس گیلان گفت: همزمان با مشاهده اولین مبتلایان به ویروس کرونا در ابتدای اسفند ماه تاکنون ۷ هزار و ۵۸۲ مأموریت در اورژانس گیلان انجام شده است.

او با اشاره به آماده باش ۶۲ پایگاه اورژانس گیلان برای مقابله ویروس کرونا، افزود: نحوه برخورد با بیماران مبتلا به ویروس کرونا به پرسنل اورژانس ابلاغ شد و مرکز eoc و mcmc اورژانس گیلان به حالت آماده باش کامل در آمد.

رئیس مرکز اورژانس گیلان به افزایش ۴۵ درصدی مأموریت‌های اورژانس گیلان در این مدت اشاره و تاکید کرد: شهروندان فقط برای موارد اورژانسی با ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت نیاز به مشاوره در خصوص ویروس کرونا به شماره ۴۴۰۱ زنگ بزنند.

اسدی با بیان اینکه در شهر رشت ۴ دستگاه آمبولانس برای حمل بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده شده است، اظهار داشت: در شهرستان‌هایی که کد دوم دارند، این آمبولانس‌ها به عنوان آمبولانس پشتیبان در نظر گرفته شد.

او ضمن معرفی شماره ۴۴۰۱ جهت پاسخ به سوالات شهروندان گفت: شهروندان چنانچه علائم خاصی، چون تنفس سخت، تب بالا، سرفه‌های مکرر خشک دارند، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته، در صورت داشتن ماسک آنرا بر روی صورت بیمار گذاشته و فرد را در وضعیتی که قادر به تنفس راحت‌تر باشد قرار دهند.

رئیس اورژانس گیلان افزود: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند، افرادی که در حال شیمی درمانی بوده و افرادی با بیماری‌های خاص (قلبی، فشار خون بالا و دیابتی ها) افراد پرخطر بوده و مستعد ابتلا به ویروس کرونا هستند و باید بیشتر رعایت کنند.

اسدی از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی که خستگی ناپذیر خط مقدم جبهه سلامت هستند و ۲۴ ساعته در شرایط سخت کنونی در حال خدمت رسانی به ملت شریف هستند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.