با آغاز طرح غربالگری مسافران در استان مرکزی نیرو‌های مستقر از ورود افراد غیر بومی به شهر‌ها جلو گیری می‌کنند.

ورود مسافران غیر بومی به استان مرکزی ممنوع شدجمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در زمینه کرونا ویروس گفت: از امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه طرح غربالگری مسافران در ورودی‌های شهر‌های استان به اجرا درخواهد آمد و مسافران عبوری که غیر بومی باشند وارد شهر‌های استان نخواهد شد.

جمالیان افزود: در این طرح نیرو‌های مستقر در ورودی‌های شهر‌های استان مرکزی مسافران عبووری را هم از نظر تب و علائم کرونا غربالگری می‌کنند

او اضافه کرد: طرح بازرسی زیستی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع کرونا ویروس و ابتلا به این بیماری با مشارکت نیرو‌های مسلح، هلال احمر و راهداری در حال اجراست و در راستای این طرح دستگاه‌های مسوول بسیج شده‌اند و مسافرانی که قصد عبور از جاده‌های استان مرکزی را داشته باشند، را غربالگری می‌کنند.

آخرین آمار کرونا ویروس در استان مرکزی دربیست و هشتم اسفند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی، از ظهر روز بیست و ششم اسفند تا ظهر روز بیست و هفتم اسفند ۴۷ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ دراستان مرکزی شناسایی شدند.

او با بیان اینکه آمار افراد بهبود یافته، روز به روز در حال افزایش است افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی تاکنون ۳۶۲ نفر از بیماران کووید۱۹ در استان بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جمالیان با بیان اینکه مجموع مبتلایان به این بیماری به ۷۵۹ نفر رسید افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان مرکزی تاکنون ۲۴۸ مورد در ساوه، ۴۶۹ مورد در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۴۲ مورد در خمین و ۱۷ مورد وارده از سایر استان‌ها داشته ایم.

او موارد جدید مبتلایان در ۲۴ ساعته منتهی به ظهر دیروز را ۴۷ مورد اعلام کرد که در ساوه ۶ مورد
در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۴۰ مورد در خمین ۱ مورد بوده و هیچ موردی مورد وارده از سایر استان‌ها نبوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.