به گزارش
حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت ارائه پیک نوروزی و لزوم استمرار فعالیتهای یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه، فعالیتهای ارائه شده به این دانش آموزان از بستر فضای مجازی قانونی و با رویکرد مهارت محوری، والد محوری و مبتنی بر مهارتهای روزمره خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه برنامههای اجرایی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام نوروز باید برای خانوادهها هیچ هزینهای نداشته باشد، اظهار کرد: فعالیتهای یادگیری دانش آموزان با نیازهای ویژه در ایام نوروز مبتنی بر توجه به تفاوتهای فردی، علاقه و استعداد دانش آموزان خواهد بود و از ارائه تکالیف به صورت مجلات پرحجم و دشوار اجتناب خواهد شد.
حسینی افزود: توجه به پرورش خلاقیت دانش آموزان، توجه به ویژگیها و تواناییهای هر گروه از دانش آموزان استثنایی، اجتناب از تحمیل فعالیتهای خارج از توان و علاقه و تنظیم نوع و تعداد فعالیتها متناسب با نوع معلولیت دانش آموزان از ویژگیهای فعالیتهای یادگیری دانش آموزان در ایام نوروز خواهد بود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طراحی تکالیف در قالب نقاشی و کاردستی، چگونگی مراقبت از خود و دیگران در ایام نوروز، نوشتن آداب و رسوم محلی عید نوروز و تهیه پیامها تبریک از جمله فعالیتهای پیشنهادی در ارائه تکالیف میتواند، باشد.
انتهای پیام/