سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در یک نشست خبری آخرین جزئیات مقابله با ویروس کرونا در این کشور را تشریح کرد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان امروز (چهارشنبه ۲۸ حوت/ اسفند) در یک نشست خبری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان ثبت نشده است.

وحیدالله مایار اظهار داشت: مواد ضد عفونی کننده تاریخ گذشته از بازارها جمع آوری می شود؛ همچنین از قاچاق حدود ۱ میلیون ماسک به خارج از کشور جلوگیری شده است.

مایار بیان داشت: سازمان بهداشت جهانی ۵۰۰ تست ویروس کرونا را به وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان کمک کرده و هیچ پولی برای تست ویروس کرونا از شهروندان گرفته نمی شود.

سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان افزود: شخصی مبتلی به ویروس کرونا که از هرات فرار کرده بود، تاکنون بازداشت نشده و مشخصاتش به مسئولین ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در تمام ولایت ها بخش مخصوص ویروس کرونا وجود دارد و در ۲۳ ولایت تاکنون واقعات مشکوک ویروس کرونا ثبت شده که بیشترین آن در هرات و کابل است.

وحیدالله مایار گفت: وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان در مناطق تحت حاکمیت دولت و طالبان عرضه خدمات صحی/ بهداشتی دارد؛ همچنین برای زندان ها نیز تدابیر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.

گفتنی است که براساس آمار وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار