رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندخطاب به مردم خراسان جنوبی گفت :خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید، روز‌های سخت کرونایی با همدلی به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیامی در آستانه عید نوروز گفت: کرونا ویروس مهمترین چالش یک قرن اخیر است و با ماندن در خانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی با همدلی و همراهی مردم، در آینده‌ای نزدیک می‌توان کووید۱۹ را به راحتی شکست داد.

او افزود: خطر ابتلا به ویروس کرونا همه ما، اعضای خانواده ها، دوستان و اقوام ما را به طور جدی تهدید می‌کند و بدون تردید گذر از این وضعیت و مهار این بیماری نیازمند توجه جدی همگان است.

دهقانی بیان کرد: رعایت مسائل بهداشتی جزو ضروریات است و رعایت رفتار‌های بهداشتی از جمله شست وشوی مکرر دست ها، حفظ فاصله بین حداقل یک تا دو متر از سایر افراد، عدم دست دادن و روبوسی، اجتناب از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان لازم است.

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: باید تفاوت نوروز امسال با سال‌های گذشته را پذیرفت، بنابراین مسافرت نوروزی بین استانی، خارج از استان، شهر به روستا و بالعکس به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و به هیچ وجه به دید و بازدید حضوری در عید فکر نکنید.

او افزود: خانه امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و از مردم استان می‌خواهیم خود و خانواده را در خانه قرنطینه کنید، تا با قطع زنجیره ابتلاء به این بیماری بتوانیم هرچه زودتر کرونا را شکست بدهیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.