کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما ی هوای استان کردستان

کارشناس هواشناسی کردستان گفت: با ورود سامانه بارشی به آسمان استان دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه‌ کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خسرو سیف پناهی شعبانی گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی،از امروز تا قبل از ظهر پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به نیمه غربی کشور شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گا‌ها شدید، رگبار باران با احتمال رعدوبرق و در ارتفاعات و گردنه‌ها کاهش دید و بارش باران و برف خواهیم بود.

او افزود:تمرکزبارش‌ها برای شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران، سنندج و تا حدودی قروه و دهگلان می‌باشد، که این امر می‌تواند موجب آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در این مناطق گردد.

سیف پناهی بیان کرد:همچنین با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی جنوب عراق و شمال عربستان و شرایط انتقال بخشی از آن به نواحی غربی و جنوبی استان، از بعدازظهر امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه در بعضی ساعات کیفیت هوا و دید افقی تا حدودی کاهش می‌یابد.
کارشناس هواشناسی کردستان گفت:از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه جو استان نسبتا پایدار می‌باشد؛ البته از اوایل شب جمعه سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود.

او افزود:از لحاظ دمایی نیز امروز با ورود سامانه بارشی و پس از خروج آن شاهد کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار