هواشناسی استان مرکزی نسبت به اختلال در تردد جاده‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابرهشدار داد.

بارش و اخطار هواشناسی استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با پیش بینی ورود سامانه بارشی به استان مرکزی هواشناسی نسبت به اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و وزش باد هشدار داد.

مرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: با ورود سامانه بارشی به استان تا اواخر وقت امشب گاهی بارش باران در استان پیش بینی می‌شود و با عبور سامانه بارشی فردا در برخی از نقاط استان سرعت وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

مرادی با اشاره به اینکه دمای هوا بویژه دمای شبانه کاهش خواهد یافت افزود: حداقل دمای هوا صبح جمعه بین ۴ تا ۶ درجه نسبت به صبح امروز سردتر خواهد بود به طوری که در مناطق سردسیر استان دما به زیر صفر خواهد رسید.

او اضافه کرد: بنابراین توصیه می‌شود باغداران استان آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه‌ها باز شده است را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: از روز شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و استان خواهد شد که تا اواخر وقت یکشنبه یا بامداد دوشنبه به فعالیت بارشی خود در استان ادامه خواهد داد.

او ادامه داد: سامانه جدید طی این مدت ابتدا موجب بارش باران و از روز یکشنبه بارش یا رگبار باران و برف و کاهش دما و وزش باد در استان خواهد شد و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی میزان بارش‌های این سامانه در استان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

هواشناسی استان مرکزی هم با صدور اطلاعیه ۴۵ نسبته به ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه که موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد می‌شود هشدار داد.

این سامانه دوشنبه ۴ فروردین احتمالا موجب رگبار برف و باران در بامداد و کاهش دمای حداقل در مناطق سردسیر دما به کمتر از صفر خواهد شد در برخی از نقاط احتمال وزش باد نسبتا شدید، اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های استان به دلیل بارش برف و باران و لغزندگی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر و احتمال خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و وزش باد وجود دارد.

به دستگاه‌های ذیربط و خدمت رسان و کشاورزان و مردم توصیه شده ضمن اجتناب از تردد‌های غیر ضروری آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه‌ها باز شده را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.