اقدام ائتلاف سعودی در محاصره و حمله به زیر ساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها باعث کمبود یا نایاب شدن بسیاری از دارو‌های حیاتی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی به بررسی اوضاع فاجعه بار در یمن به علت محاصره صورت گرفته از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان خبر داد.

در این گزارش آمده است: اقدام ائتلاف سعودی در محاصره ظالمانه و حمله به زیر ساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها باعث کمبود یا نایاب شدن بسیاری از دارو‌های حیاتی شده است.

در ادامه این گزارش تصریح شده: پنج سال از بزرگترین محاصره و تجاوز که جهان نظاره گر آن است، می‌گذرد. پس از آنکه ائتلاف سعودی زیر ساخت‌های یمن را ویران و بیمارستان ها، مزارع، بازار‌ها و چاه‌های آب را را بمباران کرد، این ائتلاف متجاوز از آگوست سال ۲۰۱۶ فرودگاه صنعاء و بعد از آن هم همه بندر‌های مهم این کشور را بست.

ائتلاف سعودی بر همه کالا‌های ورودی به یمن محدودیت‌هایی اعمال کرده است. آنچه هم که وارد می‌شود، با اتخاذ اقدامات خودسرانه در حالی به دست مردم می‌رسد که تاریخ انقضای آن‌ها پایان یافته و این باعث وخامت اوضاع انسانی شده است و امنیت غذایی و بهداشتی در یمن را تهدید می‌کند.

العهد در ادامه نوشت: با انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن و تحویل درآمد‌های آن به بانکی وابسته به ائتلاف، دولت نجات ملی دیگر هیچ درآمد و نقدینگی ندارد. همچنین دستمزد‌های کارکنان نهاد‌های دولتی که منبع رزق و روزی قشر بزرگی از جامعه است، پرداخت نمی‌شود.

این در حالی است که قیمت‌ها افزایش یافته و دلار به ۶۰۰ ریال یمنی رسیده است. همچنین شاخص فقر افزایش یافته است و مردم با بحران‌های اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ تا جایی که برخی مردم مناطق تهامیه که فقیرتر هستند، به جایی رسیده اند که برگ درختان را می‌خورند.

طبق آمار اخیر وزارت بهداشت یمن، دو میلیون و ۵۰۰ نفر از کودکان زیر پنج سال سوء تغذیه شدید دارند. افزون بر آن فرزندان زنان باردار و شیرده هم که تعداد آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد، دچار مشکل خواهند شد

در این گزارش همچنین آمده است: ۱۸ میلیون شهروند یمنی از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند که ۸.۴ میلیون شهروند دچار مشکل شدید عدم امنیت غذایی هستند و از نظر تقسیم بندی جهانی در پنجمین مرحله گرسنگی قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار