معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برقراری و پاسخگویی به ۸۵۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ در استان کرمان خبر داد.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: سامانه ۱۹۰ استان کرمان ویژه پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص بیماری کووید ۱۹ از تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ با دو خط تلفن و از تاریخ ۱۵ اسفند با ۴ خط جهت پاسخگویی به سوالات مردم در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شد.

او افزود: کارشناسان دوره دیده در سه شیفت با حضور یک پزشک عمومی در هر شیفت پاسخگوی سوالات مردم هستند و تا کنون پاسخگوی بیش از ۸۵۰۰ تماس که با این سامانه برقرار شده بوده اند.

احمدی طباطبایی بیان داشت: بیش از ۵۳ درصد سوالات مردم در خصوص علائم و راه‌های پیشگیری از کرونا بوده است و نحوه استفاده از گندزدا‌ها در مرحله بعد، سوالات است.

او تصریح کرد: اسامی و شماره تماس افراد مشکوک به بیماری کرونا یا دارای علائم ثبت و توسط یک تیم به صورت تلفنی مجددا پیگیری می‌شود و در صورت تشدید علائم به پزشک معرفی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنین مردم جهت ثبت اطلاعات و دریافت راهکار‌های پیشنهادی می‌توانند به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.