فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی البرز در ایام نوروز با شدت و قاطعیت مشغول به خدمت است.

سرهنگ فرامرز نیکزاد، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: تمامی نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی مشغول گشت و پایش در اراضی ملی و مراتع استان است که در صورت مشاهده کوچکترین تخلف و اقدام به تصرف، قاطعانه برخورد و در صورت تکرار متخلف یا متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اشاره به سامانه ۱۵۰۴ که بطور رایگان در اختیار مردم شریف استان است، افزود: از مردم طبیعت دوست البرز درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه آسیب رساندن به طبیعت و تخریب و تصرف اراضی ملی، موارد را از طریق سامانه مذکور به عوامل یگان حفاظت که بطور شبانه روزی از طریق این سامانه نیز مشغول پایش لحظه‌ای اراضی ملی و مراتع استان هستند گزارش دهند.

نیکزاد با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود در کشور گفت: تمامی عوامل یگان حفاظت مجموعه منابع طبیعی استان با رعایت تمامی اصول بهداشتی و پیشگیری در کنار سایر عوامل خدماتی مانند عوامل انتظامی، هلال احمر، سپاه، ارتش و بسیج و ... آماده خدمات رسانی در این زمینه است.

او حفاظت از اراضی ملی و مراتع را اصلی‌ترین وظیفه این یگان دانست و افزود: اگر سایر دستگاه‌های مرتبط استان نیز در این زمینه همکاری کنند بزرگترین مانع در مقابل تخریب طبیعت و از آن مهم‌تر جلوی فرسایش خاک گرفته می‌شود که متعاقب آن درصورت بارندگی‌های شدید و وقوع سیل، خسارات و صدمات به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/ر.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.