عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز از مردم خواست تا اخبار مربوط به کرونا را از یک منبع معتبر دنبال کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی‌رستمی عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه شبکه های اجتماعی گسترده هستند و در آنان کنترل اطلاعات وجود ندارد، گفت: ویژگی همه شبکه های اجتماعی نیز خود انتشاری است؛ به این معنا که هر اطلاعاتی را پخش می کنند و در مواقع بحرانی با حجم زیادی از داده های درست و غلط روبرو هستیم.

او افزود: بخشی از اخبار از خارج از کشور منتشر می شوند که با اهداف سیاسی مورد نظر آنان هماهنگ است و قسمتی از اخبار نیز انگیزه های اقتصادی پشت آنان نهفته است.

کوهی رستمی بیان داشت: مجموعه این اتفاقات موجب سردرگمی جامعه در کسب اطلاعات درست می شود که بیشتر کشور ها سعی دارند از راه نظام آموزشی و کتابخانه های عمومی این نواقص را برطرف سازند.

عضو هیات علمی گروه علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما در این زمینه کم کاری شده است و مسئولان باید به فکر باشند تا پس از گذراندن مسئله کرونا سواد اطلاعاتی جامعه را افزایش دهند.

او با اشاره به اینکه در این مواقع سوال های زیادی در ذهن افراد به وجود می آید که آنان نیز برای دریافت پاسخ به شبکه های اجتماعی روی می آورند تصریح کرد: در این شبکه ها با حجم وسیعی از اطلاعات درست و نادرست مواجه هستیم که موجب سردرگمی بیشتر جامعه می شود؛ در نتیجه باید یک خبرگزاری رسمی و معتبر در این زمان دنبال شود و وزارت بهداشت نیز این اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهد.

کوهی‌رستمی با اشاره به اینکه در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم و مردم از شبکه‌های عمومی هدایت می‌شوند، گفت: همه ما در این برهه یک خبرگزاری و یک شبکه معتبر را دنبال می‌کنیم. چرا که اثرات آلودگی اطلاعات و بار روانی زیاد، از خود ویروس کرونا بدتر است و اثرات روحی روانی بدی بر جامعه می‌گذارد. کودکان نیز متاسفانه متاثر از این موضوع هستند چرا که خانواده‌ها بیش از حد در این خصوص صحبت و کودک را دچار اضطراب‌های مخرب می‌کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.