رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک در شرکت‌های فناور این استان توان تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک با استفاده از تکنولوژی آلتراسونی و با دستگاه فراصوت، کاملاً خودکار و مجهز به آخرین فناوری بخش زیادی از نیاز استان را تأمین می‌کند.
 
او افزود: این دستگاه با طراحی ساخت داخل و کاملاً بومی به همت دو شرکت فناور استان با توان تولید سی هزار ماسک در روز ساخته شده است.

پیرعلی اضافه کرد: به دلیل کمبود دستگاه‌های اتصال کش به ماسک، هم اکنون تولیدات این دستگاه بین پنج هزار تا هفت هزار عدد در روز است.

او ادامه داد: ماسک‌های تولید شده پس از ضد عفونی از طریق اشعه گاما، در اختیار کادر درمانی به عنوان جبهه اول مقابله با ویروس کرونا قرار می‌گیرد و بخشی از آن در میان اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر توزیع می‌شود.

پیرعلی با اشاره به فعالیت چهار شیفت کاری و به کارگیری هشت نفر در هر شیفت کاری گفت: بیشتر فرآیند دوخت ماسک به وسیله این دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار