عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل سکوی اقماری ۱۳ C به عنوان آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، در واپسین ساعات سال ۱۳۹۸ در خلیح‌فارس پایان یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام معتمد مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان نصب سازه‌های جانبی سکوی اقماری ۱۳ C خبر داد و گفت: عملیات نصب پل ارتباطی و سازه مشعل این سکو، به وسیله شناور SEA PAD، پنجشنبه (۲۹ اسفند) و در واپسین ساعات سال ۱۳۹۸ در خلیج فارس پایان یافت.

معتمد به ساخت این دو سازه در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) اشاره کرد و افزود: پل ارتباطی و سازه فلر (مشعل) سکوی ۱۳ C به ترتیب بیش از ۲۴۰ و ۱۰۹ تن وزن دارند و با نصب آنها در موقعیت مخزن، وزن این ابرسازه به حدود ۷۰۰۰ تن رسید.

او با اشاره به مراحل اتصال چاه‌های موقعیت به سکو و شروع عملیات راه‌اندازی، ادامه داد: انتظار داریم این سکو در آینده نزدیک با ظرفیت برداشت روزانه ۱۴.۲ میلیون مترمکعب گاز غنی به بهره‌برداری برسد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی بیان کرد: پالایشگاه این فاز برای شیرین سازی روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز در آمادگی کامل قرار دارد و هم‌اکنون هم با دریافت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله اول این طرح و بیش از ۲۲میلیون مترمکعب گاز ترش از فاز‌های ۶ تا ۸ پارس جنوبی در مدار تولید است.

معتمد از مهندسان و کارگران حاضر در عملیات نصب دو سکوی ۱۳ A و ۱۳ C پارس جنوبی در اسفند قدردانی کرد و گفت: این تلاشگران، عملیات نصب ابر سازه‌های بخش فراساحل این طرح را پس از  بیش از یک ماه کار شبانه روزی در شرایط سخت دریا و دور از خانواده‌های خود در وضع شیوع ویروس کرونا، همزمان با سالروز ملی شدن صنعت نفت، را به پایان رساندند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.