فرماندار شهرستان آوج گفت: ۹۸ درصد از ساکنان شهرستان آوج تحت پوشش طرح غربالگری کروناویروس قرار گرفته اند و از این نظر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نصرت اله علیرضایی فرماندار شهرستان آوج در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس استان با بیان اینکه تاکنون ۹۸ درصد از ساکنان شهرستان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا ویروس قرار گرفته اند و از این نظر رتبه اول استان را دارا هستیم، گفت: طرح غربالگری در ورودی شهرستان از سمت استان همدان با همکاری و مشارکت مرکز بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی در حال اجرا است و روزانه بطور میانگین سرنشینان ۱۵۰ دستگاه خودرو غربالگری و تب سنجی می‌شوند.

او افزود: طرح بازرسی و نظارت از اماکن عمومی و مراکز تهیه و عرضه کالا‌ها و مواد غذایی با مشارکت دستگاه‌های صمت، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات در سطح شهرستان باشدت بیشتری در حال انجام است و طی ده روز گذشته ۱۵۰ مغازه و محل ارائه کالا و خدمات مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته است.

علیرضایی گفت:راه خاکی و فرعی ورچند به سنگاوین تا اطلاع ثانوی مسدود است و تا عالی شدن شرایط این وضعیت حاکم است.

او تصریح کرد: مدرسه شبانه روزی الغدیر شهر آبگرم بعنوان نقاهتگاه در شهرستان پیش بینی شده تا عنداللزوم مورد استفاده قرار بگیرد.

علیرضایی افزود: تاکنون در دو مرحله مواد ضد عفونی و اقلام بهداشتی از قبیل دستکش از طریق استان در اختیار شهرستان قرار گرفته که با نظارت و نظر شبکه بهداشت در مراکز درمانی، داروخانه ها، ادارات و شهرداریها، نانوایی‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده است.

فرماندار شهرستان آوج گفت:دور اول عملیات گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی روستا‌ها و شهر‌ها انجام شد و دور دوم با برنامه ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده به زودی آغاز می‌شود.

علیرضایی افزود: در تهیه لوازم حفاظت فردی و ملزومات پزشکی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال با مشارکت خیران جلب شده و انتظار می‌رود خیرین شهرستان در این بخش دست مسئولان شهرستان را بیشتر بگیرند.

فرماندار شهرستان آوج تصریح کرد: در حال حاضر در سه کارگاه شهرستان کار تولید ماسک انجام می‌شود که طبق توافق صورت گرفته در استان طی روز‌های آینده با محوریت شبکه بهداشت و همکاری دهیاران و بسیج، کار توزیع این ماسک‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار