مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر در استان کرمان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و تعداد قربانیان در این استان به ۱۷ نفر رسید.

۱۶۱ نفر مبتلا به کرونا در استان کرمان/ فوتی‌ها به ۱۷ نفر رسیدنذ

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به یک مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: از آغاز اپیدمی ویروس کرونا در استان کرمان تا به امروز، جمع فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به ۱۷ مورد رسیده که مورد جدید فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته فردی میانسال بوده که بیماری زمینه‌ای نیز نداشته است.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ مورد نمونه‌های آزمایش شده در سطح استان، تست ۸ مورد به ویروس کووید ۱۹ مثبت اعلام شده است که با اضافه شدن این افراد، مجموع آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان به ۱۶۱ مورد رسیده است، افزود: از این ۸ نفر مبتلای جدید، ۶ مورد آقا و ۲ مورد خانم و همگی متعلق به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوده اند.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که حال سه نفر از آن ها وخیم گزارش شده است، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ مورد بیمار حاد تنفسی در سطح بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده اند و از این تعداد ۲۳ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا هستند که از  ۲۱ مورد نمونه دریافت و آزمایش شده است.

او افزود: تجویز دارو برای بیماران کرونایی از سوی کمیته کشوری درمان کووید ۱۹ و براساس پروتکل‌های سازمان‌های بین المللی به ویژه سازمان بهداشت جهانی است و در این خصوص نیز موضوع تجویز کپسول تامی فلو (مهارکننده نورآمینیداز ویروس آنفلوآنزا) از پروتکل جدید درمانی برای مقابله با این ویروس خارج شده و این صحبت‌ها و اخبار صرفا برای فروش این کپسول در بازار سیاه بوده در حالی که این قرص از مرحله درمانی مقابله با ویروس کرونا حذف شده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه  از ۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان یک مورد از پرسنل درمانی کرمان بوده که پس از اعلام جواب قطعی آزمایشگاهی در خانه تحت درمان است، افزود: تا حدودی میزان استقبال مردم از سامانه سلامت وزارت بهداشت خوب بوده است. 

او گفت: وضعیت اپیدمی ویروس در استان به ادامه روند ورود مسافران، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دید و بازدید‌ها در ایام عید بستگی دارد و طی دو هفته آینده مشخص می‌شود که چقدر در این دو موضوع موفق بوده ایم.

انتهای پیام / م 

برچسب ها: کرونا ویروس ، فوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار