مدیریت بحران استان مرکزی در خصوص بارش‌های اخیر و احتمال خسارات هشدارداد.

اخطار مدیریت بحران استان مرکزی نسبت به بارش‌های جدیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به اخطاریه شماره ۱ مورخ ۹۹/۱/۱ هواشناسی استان مرکزی نسبت به ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه که موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می‌شود هشدار داد.

مدیریت بحران استان مرکزی اعلام کرد: مقتضی است دستگاه‌های مسئول با آمادگی کامل نیروی انسانی وتجهیزات، اقدامات لازم را جهت پیشگیری و مدیریت بحران بعمل آورند.

طبق اخطاریه شماره ۱ مورخ ۹۹/۱/۱ هواشناسی استان مرکزی ورود اولین سامانه بارشی سال ۹۹ از دوم فروردین ماه موجب بارش و رگبار باران و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان و کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید می‌شود.

در اثر سامانه بارشی جدید میزان بارش‌ها در مناطق مختلف استان بین ۱۰ تا ۵۰ میلیمنر خواهد بود دمای هوا صبح دوشنبه و سه شنبه در مناطق سردسیر استان به زیر صفر خواهد رسید و در نیمه جنوبی استان مرکزی بارش‌ها حداکثر به ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر خواهد رسید.

این سامانه دوشنبه ۴ فروردین احتمالا موجب اختلال در تردد جاده‌ها بویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها در نیمه جنوبی استان و برخی معابر شهری به دلیل بارش برف در روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به باغات به دلیل کاهش دما و شکستگی درختان به دلیل بارش برف می‌شود.

به دستگاه‌های ذیربط و خدمت رسان و کشاورزان و مردم توصیه شده ضمن اجتناب از تردد‌های غیر ضروری و خودداری از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها آمادگی لازم برای انجام عملیات کنترلی به منظور جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه در مناطقی که شکوفه‌ها باز شده را داشته باشند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.