وزیر کار و امور اجتماعی آلمان اعلام کرد برلین در نظر دارد برای مقابله با کرونا بودجه ۱۵۰ میلیارد یورویی اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،اولاف شولتس، وزیر کار و امور اجتماعی آلمان، روز شنبه اعلام کرد برلین  در نظر دارد به عنوان بخشی از برنامه اقتصادی مقابله با کرونا بودجه ۱۵۰ میلیارد یورویی به این امر اختصاص دهد.

شولتس در این باره بیان کرد: «۱۵۰ میلیارد یورو مبلغی هنگفت است، اما به ما انعطاف‌پذیری که نیازمان است را می‌دهد.»

او در ادامه افزود: «علاوه‌ بر این ما در حال ایجاد بستری برای نهاد‌های مختلف کشورمان هستیم تا اقدامات لازم برای تثبیت شرایط اقتصادی را انجام دهند. حائز اهمیت است که در ابتدا نشانه‌های خوبی برای آن‌ها داشته باشیم.»

پیش از این خبری مبنی بر آنکه ویروس کرونا می‌تواند شمار افراد بیکار در آلمان را به ۳ میلیون افزایش دهد انتشار یافته است.

مؤسسه مطالعاتِ بازار کارِ آلمان (IAB) چنین ارزیابی کرده است که امسال، بیکاری در آلمان می‌تواند نود هزار نفر افزایش یابد، که به این ترتیب شمار افراد بیکار و تعداد افرادی که جویای کار هستند را به دو میلیون و ۳۵۶ هزار نفر می‌رساند. برآورد می شود در صورت ادامه بحران شیوع ویروس کرونا، تعداد افراد جویای کار از سه میلیون نفر تجاوز خواهد کرد.

هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در آلمان به ۴۷ نفر و تعداد مبتلایان به ۱۶۶۶۲ نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و تا به امروز اکثر کشور‌های جهان را درگیر کرده؛ تاکنون ۲۷۶۱۱۳ نفر را آلوده کرده است. از این میان ۹۱۹۵۲ نفر بهبود یافته‌اند، اما متاسفانه حدود یازده هزار نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار