اداره امور اراضی جهاد کشاورزی این شهرستان «برای جلوگیری از فعالیت سودجویان و دلالان در زمینه خردکردن اراضی کشاورزی و ویلاسازی و تغییر کاربری و ساخت‌وسازهای غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در این ایام» اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، این اطلاعیه در پنج بند، به افراد سودجو در مورد انواع تخلفات هشدار داده و از مردم و مسئولان نیز خواسته در زمینه‌ جلوگیری از این تخلفات با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

در این اطلاعیه  آمده است: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

به نظر می رسد این اطلاعیه با توجه به تعطیلات نسبتا طولانی ایام نوروز صادر شده است؛ زیرا شواهد نشان می دهد زمین خواران میپندارند مقامات مربوط هم به تعطیلات می روند و فرصت خوبی برای دست اندازی به زمین است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار