مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در اولین روز از فروردین امسال ۲۳۷ هزار و ۸۲۷ مورد تردد خودرو در جاده‌های این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی  با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش یافته است، افزود: در این روز ۲۰ هزار و ۲۵۴ خودرو وارد استان شده و ۱۷ هزار و ۴۷۹ خودرو خارج شده است.

او با اشاره به اینکه در اولین روز فروردین سال گذشته ۷۲۲ هزار و ۷۳۵ تردد به ثبت شده رسیده بود، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین امسال ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۳۶۹ مورد تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی ثبت شده است.

علیزاده، ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال ۹۷ تا اول فروردین سال ۹۸ حدود ۴ میلیون و ۶۸۲ هزار و ۵۱۰ تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده بود که این موضوع نشان از کاهش ۴۴ درصدی آمار تردد در این مدت است.

او یادآوری کرد: خودرو‌های ورودی به استان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا اول فروردین امسال ۲۰۱ هزار و ۳۱ مورد و خودرو‌های خروجی ۱۷۹ هزار و ۱۴۸ مورد بود و مسیر میاندوآب - ملکان با ۵ هزار و ۶۷۹ مورد تردد بیشترین ورودی‌های استان را در اول فروردین امسال به خود اختصاص داده است.

علیزاده، افزود: آزادراه زنجان - تبریز با ۴ هزار و ۶۴۲ مورد، ارومیه - تبریز با ۲ هزار و ۱۷ مورد، جاده قدیم زنجان - میانه با یک هزار و ۳۴۴ مورد و مشکین‌شهر- اهر با یک هزار و ۱۸۳ مورد در رده‌های بعدی بیشترین ورودی خودرو به استان قرار دارند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.