رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: خانه امن‌ترین مکان برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید علی درخشان مدیر روابط عمومی و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی وضعیت شیوع بیماری پایدار نخواهد ماند و شاهد پیک ثانویه آن در روز‌های پایانی تعطیلات خواهیم بود.

او افزود: توجه به نکات بهداشتی، توصیه در خانه ماندن، خود مراقبتی و پرهیز از حضور در تجمعات موجب خواهد شد تا از گردنه سخت گذر این بیماری به سلامت عبور کنیم.

درخشان با بیان اینکه عدم توجه به توصیه «در خانه بمانیم» طولانی شدن روند شیوع بیماری را در پی دارد اضافه کرد: بیشترین آمار مبتلایان به کرونا به ترتیب در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان هستند.

او ادامه داد: ماندن در خانه همچنان امن‌ترین مکان برای مصون ماندن از ابتلا به کرونا است.

درخشان گفت: افزایش موارد مثبت در استان بسیار ملایم است و در استان اگر مواردی روزانه اعلام می‌شود بیشتر مربوط به روز‌های پایانی سال برای خرید شب عید است.

او با تأکید بر اینکه به نظر می‌رسد ویروس کرونا در دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد از بین می‌رود افزود: پویش «همبستگی ملی، سلامت همگانی» با هدف مقابله با کرونا راه اندازی و افراد با مراجعه روزانه به سامانه به آدرس: salamat.gov.ir وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظرف کمتر از دو دقیقه با ورود کد ملی، شماره تماس سلامت خود را ارزیابی کنند.

درخشان در پایان گفت: شماره ۴۰۳۰ بدون پیش شماره برای ارتباط کارشناسان با گروه‌های هدف است لذا هم استانیان با متولیان امر سلامت برای مقابله با کرونا همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار