رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: روند تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مقایسه با هفته‌های گذشته بهبود یافته است و در ادامه بهتر نیز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان کرد: در این زمینه، کارخانه الکل فسا به چرخه تولید وارد شده است و به زودی نیز کارخانه الکل سپیدان راه‌اندازی می‌شود که این دو واحد تولیدی، مواد اولیه کارخانه‌های ضدعفونی‌کننده را تامین می‌کنند.

او، با اشاره به اینکه در حوزه تولید ماسک نیز اقدامات مهمی انجام شده است، تصریح کرد: ۲۹ اسفندماه ۹۸ یکی از کارخانه‌های تولید روکش صندلی خودرو با اخذ مجوز علوم پزشکی به تولید ماسک تغییر خط داده و هدف نهایی این کارخانه تولید روزانه ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار عدد ماسک است که تا چند روز آینده محقق می‌شود و در حال حاضر نیز با تامین مواد اولیه موفق به تولید ۲۵هزار عدد ماسک شده است.

ایزدی ادامه داد: با بهره‌گیری از امکانات شرکت شیراز پوپلین در بخش نساجی و همچنین اخذ مجوز از علوم پزشکی، این کارخانه از دستگاه‌های مجهزی مانند برش لیزری برخوردار بوده و تغییر خط داده که تولید آن در حال حاضر ۳۰هزار عدد ماسک در روز است که به بیش از این میزان نیز می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: افزون بر این‌ها، یکی از کارخانه‌های واقع شهرک صنعتی شیراز اقدام به طراحی خط تولید اتوماتیک تولید ماسک کرده و روزانه ۱۰هزار عدد ماسک را تولید می‌کند.

او، با بیان اینکه وضعیت تولید اقلام بهداشتی به ویژه ماسک، در چند روز آینده بهتر می‌شود، اضافه کرد: تمام تولیدات در حوزه ضدعفونی و ماسک در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد و توزیع آن‌ها در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها برای عرضه عمومی بر عهده این نهاد است.

کمبودی در زمینه عرضه میوه‌های تنظیم بازار وجود ندارد

ایزدی با اشاره به وضعیت تامین میوه تنظیم بازار اظهار کرد: میوه تنظیم بازار شامل سیب و پرتقال، فراوان خریداری شده است که از ۲۶ اسفند ۹۸ با قیمت مصوب کشوری در بازار توزیع شده است.

او، با تاکید بر اینکه انبارهای فارس در حال حاضر مملو از میوه‌های تنظیم بازار شب عید است، گفت: هیچ مشکلی در توزیع این میوه‌ها وجود ندارد و در حال حاضر نیز پخش آن‌ها به‌ صورت روزانه در ۱۲۰ نقطه شهر شیراز در حال انجام بوده و در شهرستان‌ها نیز به صورت مطلوب عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در خصوص تامین برنج تنظیم بازار تاکید کرد: پیش از عید مجوز سهمیه استان فارس از ستاد تنظیم بازار کشور اخذ شده که هم اکنون با قیمت مصوب در بازار توزیع شده است.

ایزدی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان، با توجه به شعار رونق تولید در پارسال راه‌اندازی واحدهای راکد تولید بوده که برای نخستین بار، کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور را در شیراز برگزار شد و مصوبات خوبی حاصل آن بوده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان دو بار در هفته برگزار می‌شود و تعاملات بسیار مطلوبی بین بانک‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: طرح‌های تاثیرگذاری در حوزه اشتغال، سرمایه‌گذاری و معدن در استان فارس آماده بهره‌برداری است که پیش از این قرار بود با حضور ریاست جمهوری افتتاح شود که انتظار می رود امسال با افتتاح این طرح ها خبرهای خوبی برای مردم استان فارس داشته باشیم.

 منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار